tisdag 23 juni 2009

Skål!

---
Nej, jag menar inte att jag snapsar fortfarande :) Dagen före midsommarafton blev det en liten shoppingrunda, och jag passade på att slinka in på Ambiance. Ditlurad blev jag av Helena med Vitbalansen som köpt en så fin skål. Jag har sett dessa skålar från diverse web-shoppar, men när jag hittat dit har de varit slut. Nu slog jag till på två, eftersom de inte alls var dyra. Sen var jag på Hötorgshallen och fyllde på lagret med lavendel, och köpte då äkta vaniljstänger också. Det knäppaste städtipset hittills är att lägga en vaniljstång i vodka och ställa in i skåpet under vasken för att ta bort dålig lukt! Vet inte om jag ska testa, hittar någon den tror de ju att jag skåpsuper :) Den gamla vispen har jag köpt på Tradera, men har den enbart till lyst. Även om den är vacker, föredrar jag eldrivet när det kommer till funktionen! Kram, Tina
---

11 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Går det inte lika bra med ättika under diskbänken. Så kan man spara vodkan och vaniljstången till något roligare..
Kram Åsa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...japp det lät knäppt..men kanske värt att prova;)
Fin blogg!!

Kramelikram
~~♥Millan ♥~~

Tidsmästarinnan sa...

Ja hurra, visst är de fina! Jag har en rosa likadan skål, också från Ambiance, mitt favoritställe :-) Jag tycker också det var bra pris!

Ha det så gott i sommarkvällen!
Kram
Susanne

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag älskar den butiken, den är helt ljuvlig. Och vilka fina skålar!Dom skulle man kunna tänka sig ett gäng:o) Ville bara kika in och önska dig lycka till i tävlingen och tacka för att du besöker mig.

Många sommarkramar
Mia

Anonym sa...

Snygga skålar och bra "städtips"
En kompis till mig hon hade alltid så nystädat hela tiden och till slut undrade jag hur hon hann med att alltid ha det så så...och hon svarade mig, se jag har alltid en hink med ny och fräsch ajax framme och vips så luktar det ny städat.

Ha det gott
Kram Pernilla

Ann-Catrin sa...

Hallå där... men du vilket städtips.. inte vill man slösa så där på så dyra saker..

skålarna var ju ursfina.. och vispen likaså

kram, på dig♥
A-C

Lilla Blanka sa...

Hej Tina!

Jättefina skålar, åh sånna vill jag också ha!

Ambiance är en favorit, är alltid där när jag åker upp till Sthlm.

Kraaaam
Mia

Anki sa...

Rent slöseri...tar bort dålig lukt!? snapsa du ist, hihi...
Jättefina skålar...& visp!

Ha det gott i solen! Kram kram!

Ett hus i vitt sa...

Vad roligt att du fick tag på några, de är verkligen jättepopulära och superbra pris! Här sa de bara svosch i butiken och tyvärr är de slut hos leverantören nu också. Lycka till med bakningen. kram, Anette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs igen o tack för din hälsning!!

Nepp...livet blir inte alltid som man tänkt sig!...I know!!
Skulle haft 2..sen bkllidde det 1 till ..oså...1 till:)))
Men tror helhjärtat på att det fin sen mening med allt!!!

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Inspiration i vitt sa...

Hej Tina, de skålarna skulle jag oxå vilja ha, de är såå fina och användbara, fina att servera ur oxå.
Kram på dig/Ingela.