söndag 31 maj 2009

Stol som ny och gamla vänner..

---
Vilken helg! I fredags träffade jag Tidsmästarinnan för att överlämna ett stycke spånkista. Jättegullig tjej, och så kul att träffa min första bloggare i verkliga livet även om det var ett kort möte! Sen målade jag klart stolen ovan och den blev precis som jag tänkt mig! Jag ville prova med text på korg, men det känns lite fånigt att skriva 1895 eller något sådant på en IKEA-korgstol som jag köpt för ingenting på loppis :) Därför blev det vårt husnummer istället i brist på bättre idéer...
---
Vädret har ju slagit alla rekord, så otroligt varmt och soligt hela helgen! Dessutom dök en gammal väninna upp, och följde med oss andra på 30+ disco ( även kallat russindisco) på Wermdö Golf & Country Club. Det ligger bara några kilometer bort, så vi brukar gå dit någon gång varje år. Många har ju växt upp här ute, så de träffar alltid gamla skolkompisar osv. Jag brukar ju inte direkt springa på gamla vänner, men helt plötsligt stod hon där... En tjej som jag inte träffat på tio år! Jag fick ståpäls faktiskt och först fattade inte riktigt hjärnan vad den såg...
Så himla kul att ses efter så länge, och hennes härliga syster var också med! Synd att man kan tappa bort folk på vägen så där, men nog måste det vara någon mening med att helt plötsligt stöta på varandra igen?
---
Idag var det bakluckeloppis igen, och jag var i valet och kvalet om jag skulle åka. Förra helgen kom jag inte iväg, så till slut for jag dit i alla fall. Vilken himla tur! Gjorde flera fina fynd som ni ska få se i nästa inlägg. Hade jag inte suttit hemma och velat hade jag kanske hunnit före den som köpte en gammal symaskin för 120 kr... Rena rånet! Kram och ha en bra vecka nu, Tina
---

6 kommentarer:

Anki sa...

Jättefin stolen blev! Visst är det kul att springa på gamla vänner!?...en väninna som flyttat härifrån hälsade på i helgen & gud så mycket man har att prata om *fniss*...

Ha en underbar ny vecka!
Stor kram! Anki

Helena sa...

Snygg stol!!! Kram helena

lottens vita och gröna sa...

härlig stol, snyggt med siffrorna och kudden då sååå fint!jag tror det finns en mening med allt, det var er tid igen, härligt att återfå en härlig vän! hmmm har du fyndat en symaskin för 120 pix, woooow! ha det gott! varmkram lotten

Anki sa...

Tack gulliga!
Visst borde man lagt sig för länge sen när klockan är efter 12, men det är ju så skönt att sitta i lugn o ro när det är tyst o alla sover *ler*

Ha en toppenvecka!
Stor kram! Anki

Fake cake sa...

Wow vilken stol:)
Så underbart inspirerande blogg du har, kommer def tillbaka till dig!

Ha det gott

Compact Garden sa...

Vad urfin stolen blev..jag har 2 bruna i stugan men efter att ha sett din så tror jag att det får bli en liten målning på dom...

kul att träffa gamla vänner man undrar ju ibland var alla har tagit vägen :D

Ha en skön kväll/Anne