lördag 23 februari 2008

Kaffekvarn

Som vanligt glömmer jag att ta före-bilder. När jag får lust att måla, ska det ske på sekunden! Jag såg en gång en dam som målat sin kaffekvarn vit i någon tidning. Hon hade verkligen målat hela vit, typ doppat den... Det tyckte jag var att ta i, men jag hade en kaffekvarn som jag tyckte kunde fräschas till lite. Som en del andra av er har sagt, är det lättare att ge sig på saker som inte är arvegods. Min mormor hade en kaffekvarn, den var ljusgul med ljusgrön låda. Jag minns doften i lådan än idag... Trots att jag aldrig lärt mig dricka kaffe, gillar jag doften av det. På nätet hittade jag en bild av en kaffekvarn, och min såg väl liknande ut innan. Nu ser den ut så här...

Kram, Tina

5 kommentarer:

Stina sa...

Så fin. jag fick en efter min mormor nu, när jag var till mamma. Den ska bli vit den med. Men jag har så mycket just nu, så det får väl vänta. Puss:-)

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida! Jag älskar också gamla kaffekvarnar, och din blev ju jättefin i vitt också! Mysig blogg du har!
Kram
Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fin du har gjort den, tänk att det är samma kvarn och att lite färg kan göra så mycket! Läcker, och fina foton på den! Tack för ditt besök hos mej, alltid kul med nya bekantskaper! Hoppas vi ses igen, jag byter inlägg i morgon igen! Mari.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så vacker!!!
Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Anonym sa...

Jag har också en likadan kaffekvarn...kanske man skulle måla, din blev så fin. Kram