onsdag 6 februari 2008

Fler fynd

Hej igen! Bilden ovan är min lilla soffa på farstubron. Den är mer skabbigt skitig, än shabby chic, är jag rädd :) Det är t om lite mossa på armstöden... Det var inte den utan stjärnan jag köpte på Mios julrea jag ville visa. Den är i plåt och har en upphängningsögla på baksidan (den är "ihålig" bak). Något slags brun är den. När vi kom hem, ställde jag ifrån mig den på soffan där det redan låg lite björkris, som jag plockat upp från gräsmattan för att göra kransar eller något av. Nästa gång jag såg "installationen" på håll insåg jag att stjärnan och björkriset var i nästan exakt samma färg! Dessutom passade allt ihop med min skabb-soffa på något vis. I bland behöver man inte ens anstränga sig..... :)

Vackra Hem i Sundsvall

ännu en bild från Vackra Hem...

Jag var ju i Sundsvall och träffade kollegor för trevlig samvaro och lite jobb. För första gången i mitt liv har jag testat curling! Jättekul, det måste ni prova! Klä på er bara, för det är inte tillräcklig kroppsansträngning för att hålla värmen på isen. Det gick riktigt hyfsat, kanske beroende på städdagen innan som sagt :) Tror ni inte att jag hittade en ny liten affär på en tvärgata intill hotellet! Märkligt hur jag hittar saker överallt nu... Den hette Vackra Hem, och har funnits där sedan augusti. Väldigt mysig affär med bra sortiment och trevlig personal. Återigen pratade vi bloggar osv. Eftersom jag handlat så på sistone, blev det bara en liten söt burk med en bladkrans på. Den visade sig passa perfekt till mina bomullsrondeller som jag hoppats! Tack för titten, Vackra Hem! Jag kommer garanterat tillbaka. De har inte fått ordning på sin websida ännu verkar det som, men jag lägger upp den i min butikslista när den kommer. Kram, Tina

7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken fin butik du hittade..och vad roligt att dom kände till min lilla blogg !! Tänk ändå...
Vilken fin glas burk du köpte där...
Kram Anette

Stina sa...

Kram til dig, goa...:-)

Anonym sa...

Hej
vad kul att du har varit in hos mig, vilken fin sida du har!
Hit kommer jag fler ggr.
Vad roligt att du har en liten butik på sidan om, har själv en pynt/blom affär.

Vet du!
mannens luftfuktare funkade jättebra.....

Kram
Pernilla

Vardagslycka sa...

Hej! Tack för besöket inne hos mig, vad kul att du hittade in. Vilken fin sida du har! Hit kommer jag gärna tillbaka. Låter spännande med en liten butik på gården. Har du vägarna förbi är du självklart hjärtligt välkommen!
Ha en trevlog helg!
Kram, Carina

Vardagslycka sa...

Hm. Trevlig ska det förstås vara!
Kram igen.

Ann-Catrin sa...

Vilken underbar butik...ohh mycet vill ha saker!!!
vill oxå tacka för så gullig kometar inne hos mig..bleb´¨v både rörd och glad!!!
Kramar A-C

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Hej visst är butiken charmig där brukar jag shoppa förra veckan handlade jag den nya boken Franske....., damerns i butiken är jättegullig kram Maria Villa Nyhem