torsdag 21 februari 2008

Inköp på Östermalm

Den här veckan har jag inte fått klart någonting att visa här, men igår hade jag en toppenlunch! Jag var barnvakt åt Sigge, 7 månader, när hans mamma klippte sig. Han är världens gulligaste bebis, och snäll som få. Vi knallade omkring runt Östermalmstorg, och jag hade såklart siktet inställt på nya butiker... När jag gick utefter Storgatan senast, lade jag märke till en butik med mycket fint i fönstret. Då var det kväll, men nu kunde jag ju spana in stället tänkte jag. Butiken heter Ladugårdslandet, och hade mycket fint. Ni kan själva titta lite på deras hemsida under mina butikstips. Eftersom jag hade Sigge på armen, blev det inga egna bilder, men en urna fick följa med hem. Den hamnade också i badrummet, efter en del sjå att få i en växt. Har ni sådana urnor hemma? De har ju samma former inuti som utanpå, samt är ihåliga rakt igenom. Hur i hela friden ska man få ner en kruka, och om man tar bort krukan rinner ju allt raktigenom? Försökte först få en orkidée ner i en plastpåse.... Dålig idé, jag hade bark överallt utom kring rötterna på den :( Hmm, vad göra? Till slut klämde jag ner en "plätt" i en gammal shaker (ni vet sorten med en citruspress som lock, som exploderar av undertrycket om man skakar något i den). Den passade faktiskt i hålet! Jag har tänkt göra det till en av mina blogg(livs-)uppgifter att kolla upp lantliga butiker som jag tycker om, och visa dem för er andra. Kram, Tina

3 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej där!!
tänk det där undrar jag med... varför gör dom såna krukor man inte kan få ner något i...hmmm man blir så sur!!
men underbart snygg var den i allafall.. var den dyr??
Man kanske skulle ta sig en tur dit.. den buktiken har jag inte hört talas om!!
Vacker bild!!
Ha dte gott kram A-C

Ann-Catrin sa...

hallå igen..jag länkar dig om det är ok... så du inte försvinner för mig ute i cyberrymden!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Hahaha alla lösningar är bra utom de dåliga. Eller vad är det man brukar säga?
Kul att du hittade till mig och ttack för kommentaren. Nu hittade ju jag hit!
Hoppas du kryar på dig snart.
Ha en bra kväll.
Kram.