lördag 9 februari 2008

Blocket-fynd!

Hej på er! Jag har fyndat på Blocket för första gången någonsin! Två golvlampor för 400 kr tillsammans! Bilden är väl inte så lysande, men ni ser ju på ett ungefär. Det är en liknande modell som House Doctor har. Jag har sett sådana på bilder många gånger och velat ha en. Nu har jag två! Jipp jipp! Ni skulle sett mig igår: en klädsamt fyllig (?) kvinna, i sina bästa år (?) i röd duffel med en golvlampa i varje hand, glädjestrålande skuttande fram på Drottninggatan!
Visserligen är de fläckvis sprutmålade med lite grönt, ska föreställa ärgande koppar? Såna petitesser går ju att fixa. Nu har jag ju sett en typ av lampskärm som jag velat ha lika länge.
Är det någon som vet något om lampskärmar som den nedan? Finns de på någon affär ni känner till eller kan man sy dem själv, och i så fall hur? Det här var ingen bra bild, men det var den enda jag hittade i brådskan. Kram, Tina

2 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Tack för den snälla kommentaren på min blogg...visst är det kul med loppisar...jo jag hittar pallar häromkring hela tiden....köpte en liten en också...för en hundring för nån vecka sen....du ska se..en vacker dag bara står den där och väntar på digpå någon loppis :-) Lycka till...Kram Paula

Eva Agnes sa...

Jättefina lampor som du har fyndat. Oj! En sådan golvlampa har jag länge suktat efter.
Kramar Eva Agnes