onsdag 2 september 2009

Tårtstege?

---
Tror ni att jag blev lycklig när jag såg denna stege på loppisen för några veckor sedan, och fick den för 20 kr! Försökte hålla masken tills jag kom därifrån, men log nog fånigt ett bra tag sen :) Full med färgfläckar, men så fina rostiga gångjärn. Vi får se om den blir målad till slut... Tårfatet var också fint, enkelt och bra. Tyvärr blåste (!) det ner från stegen efter att jag fotat dem, så nu är det tvådelat.... Inte bra :( Jag vet inte riktigt om det behöver svetsas eller om man kan limma eller så.... Ikväll hade vi gäster, och eftersom vädret var fint tog vi båten till vår favoritsjökrog - Bullandö. Maten där kan verkligen rekommenderas om ni är på Värmdö någon gång! Tack för alla gulliga kommentarer. Det är så kul, speciellt när det dyker upp någon ny bekantskap :) Kram, Tina
---

10 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Vilken härlig pall, och för bara 20 kr! Det blir hög fyndfaktor, det :-). Men du, inte måla den! Den är ju så charmigt sliten som den är.

Jättefint tårtfat också, men vad trist att blåsten tog sönder det. Hoppas att du kommer på något sätt att laga det!

Kram från Helena

Anki sa...

Hihi...nejdå det luktar inte "skit"!
Men vilken fin pall du fyndat, har en likadan står i boden...kanske ska gräva fram den ut röran!
Synd på tårtfatet, men det fixar du säkert!

Ha en fin dag! Kramis Anki

SKOOGSTROLLET sa...

Hihi, kul att se att fler fyndar. Mina senaste fynd har varit i grovsoprummet ... Vi får se vad det blir av dem.

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Tina!
Vilket jättefynd du gjort med stegen! 20kr det är ju som hittat. Önskar jag själv kunde "dyka" på en sådant sällsynt fynd.
Vad synd att fatet gick itu. Hoppas det går att laga. Fat med fot är ju så tjusiga och användbara.
Läser att du åkt båt. Vad mysigt! Jag bor själv brevid båtvarvet här i staden. Men äger själv ingen båt. Jag brukar gå omkring där inne på varvet och drömmande titta på alla dessa vackra segelbåtar...

Tack så väldigt mycket igen för hjälpen med kaffeservisen. Och ja, jag såg att locket till kannan var väldigt litet. Så dotterns små kusiner får jag passa på, så att det inte händer någon olycka.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram / Åsa.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Fina fynd du gjort! Synd bara att fatet gick sönder... Jag vet precis hur det känns... Min fina fyndade tvålkopp gick i tusen bitar...:((
Kram
Marie

Ann-Catrin sa...

hallå där Tina!1

det där var ett fynd so hette duga.. de brukar gå dyrt de där
jag har en nästan likadan här hemma!

men så synd på tårtfatet.. attans blåst.. och idag.. ja då är det verkligen friska vindar!!

trevlig helg Tina
kram
a-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Godkvällsningen!!
VILKET FYND!! 20 spänn!! kAN NOG BLI KANON!!

Ha en Myyysig fredags kväll!
~~~Kramelikramis ♥ MammaMillis~~

p.s..TÄVLING HOS MIG-Välkommen!!

Änglarnas hus sa...

En sån charmig trappstege du fått tag i..förstår att du bet ihop.. men det roliga e att många inte fattar hur "sånna som vi" kan gå igång på en fläckig stege.haha..

Kraam Sanne!!

LOPPISLIV sa...

Det var verkligen en söt stege du fick tag på, men vad synd på kakfatet som gick sönder, funkar ev med superlim, det kan värt att prova kanske. Den vita korgsoffan var ju jättecharmig, ja ibland kan det vara svårt att skiljas från saker man gillar men ibland passar det bara inte in eller får plats. Jag är i samma sits med just nu, Har alldeles för många skåp, nu har maken har sagt ifrån, ett av dem måste säljas...ja så får det nog bli trots att jag gärna skulle vilja ha det kvar :-)

Ha det gott. Kramisar Paula

Anonym sa...

Vad tråkigt med det fina fatet, hoppas att det går att laga.

Kan liksom se dig framför mig, vilket triumferade leende som du har när du "springer" iväg med fyndet/bytet.

Kram Pernilla