söndag 6 september 2009

Hönan Tina

---
Nej, jag använder inte tvättbräda, hur fina de än är :) Men tvättmaskinen går varm, som vanligt på helgerna. Jag vet inte varför jag inte kan köra en maskin varje kväll istället. Ännu ett av mina märkliga beteenden.... Tvättkorgen var mörkbrun, men eftersom brunt inte är någon favoritfärg, fick den bli vit med tvätt på franska. Mina lager av fynd/renoveringsobjekt hopar sig så jag lyckades avhålla mig från att gå på bakluckeloppisen idag. Nu måste jag beta av lite som stått och väntat, ibland i flera år... Suck! Varför är jag en sådan vims-maja? Flänger hit och dit och blir aldrig riktigt klar... Undras om hypnos kunde hjälpa? Du skall göra klart en sak i taget.... Du ska alltid lägga tillbaka saker på sin plats.... Du ska inte köpa godis.... Nja, det känns lite osäkert. Då kanske jag skulle ränna runt och kackla som en höna istället! Kram, Vims-Tina
---

6 kommentarer:

Min vrå... sa...

Vilken härlig blogg du har! Känner igen mig själv lite grann från din beskrivning... Är själv smått lite fanatisk i loppisar och har själv ett litet loppis/renoverings/projekt lager här hemma!
Ha det så bra!

Marita sa...

Hej! Känner igen mig i din beskrivning av dig... har också massor av projekt som väntar på att jag ska ta tag i dem... maken väntar också :-)... har både möbler och saker som ska piffas till med målarfärg och omklädning. Det värsta är ju att jag har allt material hemma... kan inte skylla på något.
kram, Marita

lottens vita och gröna sa...

du är väl för härlig tina, beskriver det som man känner sig lite av och till, då får vi väl klucka ihop vi hönor, hihi!

så fin du förvandlat den tvättkorgen!

ha en gooo dag tina, varmkram lotten

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Fnissade när jag läste ditt inslag, det blir lätt så när det är en massa loppis på gång men under hösten så kommer du att hinna att ta itu med det ena till den andre osv. Jag gör likadan som du och man blir lite snurrig..det har inte med ålderna att göra hihi tur det, men istället så vet jag att jag har att göra under den långa gråa tiden och förgylla tillvaron med lite kuligt!

Kramar Elin

Karin Krut sa...

Hahaha.. jaa jag känner igen mig! Just nu sitter jag i linne och tittar på top model och bloggar och pimplar kaffe istället för att dammsuga blocket efter möbler eller ännu hellre göra färdigt dom som jag redan har ;) Tvättkorgen blev verkligen fin!
Ha en skön och produktiv vecka ;)
Kram Karin

Vardagslycka sa...

Hihi, jag känner igen mig i din beskrivning. Har massor med små projekt liggandes, en del halvfärdiga och många som jag inte ens börjat på än... Och om en liten stund ska jag iväg och hämta ännu en grej...
Tvättkorgen blev superfin! Var det inte svårt att måla texten på korgen?
Ha en bra vecka!
Kram, Carina