onsdag 30 september 2009

Mycket sakta och inte så säkert...

---
Det här är en av årets sista rosor, min vita buskros som var så fin förra året har sett lite klen ut i år. Den är nog en lite sen sort, för de flesta blommorna kom nu mot slutet. Den doftar jättestarkt, som parfym.
---
---
Min stil har varierat väldigt under åren, men nu med den vita, lantliga, shabbiga ibland råa stilen, har jag hittat det som kan få ihop mina saker till en helhet! Tack vare er där ute har jag sakta och lite osäkert testat mig fram :) Det här fönstret är jag till slut helt nöjd med!
---
Diverse lampor har huserat här, men till slut blev det en lampfot från Åhléns och en lampskärm med monogram från Årstiden. Ängeln minns jag inte vart jag hittade, men den lilla blomsprutan köpte jag i Visby. Sedan bloggandet kom igång har pappas bärkont hamnat där under. Den är ju så fin, förutom affektionsvärdet... Den höga glasklockan på pressglasfat köpte jag under förra årets Antikmässa. Den var väl ungefär det enda jag hade råd med där :) I den står ljusstakar från Tradera, min fantasi har inte kommit längre ... Bredvid står en av mina absoluta favoritsaker, champagnekylaren från Tradera med murgröna i.
---
Ramen som står längst bak, köpte jag på bakluckeloppisen (så klart...) då var den guldfärgad. Den var tom när jag köpte den, utan ens en baksida. Jag målade den vit, och tänkte nog sätta i spegelglas eller göra en griffeltavla av den och sälja den. Under tiden stod den på golvet i boden och många var och pillade på den, men jag sa alltid att den inte var färdig. Till slut såg jag i flera bloggar, tomma ramar lite här och där. Då sa det klick i min lilla hjärna, jag skuttade ner i boden och tillbaka, och TA DA.... den blev det som gjorde mig helt nöjd! Bilderna blir jag aldrig nöjd med, men lite ser ni väl? Tack igen för alla idéer, jag känner mig inte längre som en total nybörjare på den här stilen och blir sakta säkrare på vad JAG tycker om av allt som finns!
Kramar, Tina

12 kommentarer:

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan vännen!
Åhh så fint du har gjort! Jag önskar jag själv kunde piffa till mina fönser så där tjusigt. Din ram blev verkligen pricken över i:et. Glasklockan skulle jag gärna vilja ha själv, hihi. Så sött tillsammans med din ängel och den gröna växten med "krukan".

Jag vet presis vad känner. Jag har tack vare alla bloggerskor också funnit "mig till rätta" innom inredningen. I den vita stilen. Tittat och hämtat inspiration och ideér. Testat det hemma. Men det är inte alltid jag får till det. Man har ju inte allla sakerna gör det så där..vackert! :)
Men ibland så blir man hel nöjd och då är det bara såå kul.
Nu gav du mig inspiration och jag kanske äntligen kan få till det i mina trista fönster... ;)

Passar på att önska dig en fin helg!
Kram / Åsa.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Tina,

Så vackert arrangerat i ditt fönster, ljust och lugnt och den lilla vasen som den vita rosen sitter i, så vacker den var till just det ändamålet!

Ja, som du säger, vissa är ju helt enkelt inte intresserade av detta som vi är. Fullt förståligt, vi har ju alla olika intressen och tur är väl det, men nog kan jag tycka att det tillhör vanlig god social kompentens att nämna ngt ibland om man som du har butik el en blogg man lägger ned mycket tid på etc.

Det jag menade i mitt fall är värre än så. Det handlar om folk jag halvkänner som faktiskt GILLAR sånt här och säkerligen kikar in emellanåt. Då är det ofattbart och även sårande... men det är väl ngt jantetänk , komplex el avundsjuka som ligger bakom. Knäppt. Jag är själv ( tycker jag i af) en reko och ödmjuk person som alltid ger komplimanger till folk och även erkänner min avundsjuka.....men, men, det är väl dem som det är mer synd om än oss som kan bjuda på oss själva...

På tal om det måste jag också få säga: ) - Så fint med den vita korgen med siffertryck och en vit Hortenisa i!!

Soliga hösthälsn fr Nordingården, tvätten väntar!

n o r d i n g å r d e n sa...

... måste tillägga ( det är väldigt lätt att bli missuppfattad när man skriver... ) att det handlar alltså inte om kommentarer, utan att man kan ju nämna ngt i andra sammanhang.Nu blev din blogg lite anslagstavla: )

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag klickade och förstorade, då ser man hur ljuvligt vacker ramen är. Tur att du kom på och ta in och måla den. Och lilla blomsprutan är så söt. Du har gjort jättefint i ditt fönster, du kan känna dig nöjd.
Ha en mysig dag
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Åh jag tycker du ska vara jättenöjd, det är så fint! Jag har oxå en stor vit ram i mitt fönster, fast med tunt tyg i och jag är jättenöjd!
Härligt med kylaren med murgröna i...jättevackert!

Kramis Anki

Lissboden sa...

Det blev superfint i ditt fönster. Ramen blev så fin utan något i. Det skulle jag nog inte tyckte för något år sedan men efter att ha sett det på många bloggar så tycker jag om det.
Jag har inte riktigt den shabbiga stilen här hos oss. Jag tycker inte riktigt att den passar men när vi gör iordning i basturummet tänkte jag fixa lite sådan stil där.
Ha en fin helg!
Kram/Maria

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Beklagar din mosters bortgång och hon har det bra som ängel:P

Tycker att du har lyckats bra med fönstret o dess vackra saker du har! Ramen blev jättefint och det är så mycket man kan göra..att man behöver inte att följa det som det brukar vara till, det är det som är lite av det roliga!

Det är sista helgens loppis i Täby! Så passa på och fynda antingen till hemmet eller till boden!

Lycka till med fortsättning i inredning i ditt hem! Det kommer garanterat bli väldigt vackert!
Många bamsekramar Elin.

Anonym sa...

Vilket härligt inspirerande fönster du har fixat till!!!!

Härligt när man har hittat sin stil.

Själv är jag med både vit och shabbad. Även gillar jag att bryta det vita och shabbade med lite industri, men det är så himla dyft med dessa lampor så jag mäktar inte med, men jag vet vad jag vill ha....:)

Ha en skön helg

Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Hej, ja det är ju det inredning handlar mycket om, att våga och att prova, speciellt mycket av det man redan har. Om man har bra grunder i sitt hus/lägenhet så blir allt hur bra som helst. Du har såå fint i ditt fönster.
Kram på dig/Ingela.

Marie sa...

Du har arrangerat jättefint i fönstret! Vad fin glasklockan var, lite annorlunda form mot vad de brukar vara, och det passade ju perfekt med ljusstakarna inuti.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Vit Gladiolus sa...

Oj vilken vacker ros!! Jag älskar rosor och blommor överhuvudtaget!!! ;=)

Kraaaaam

Vitt o Vältummat sa...

Rosen är så fin och fönstret också. Jag har gjort precis likadant med en guldram som målats vit! Läckert!
Kram
Åsa