måndag 28 september 2009

Hektisk vecka...

---
Livet går då upp och ner... Jag hann bara hem från semestern så dog min älskade moster. Hon var nästan 90 och hade fått samma cancerform som min pappa dog av, så vi är glada att hon får vila nu. Ändå känns det ju tråkigt, speciellt för mammas skull. Hon är sladdbarn så moster var lite extramamma också. Jag har funderat på att gjuta in en lapp där det står vad personen betytt för mig i ett betonghjärta som de jag gjort förut. Ett ska jag lägga på pappas grav, och eventuellt ett till moster också senare.
---
Ovanpå det kom första höstförkylningen, men den blev inte så farlig som tur är. Jag hade väl lite sol-antikroppar kvar som skyddade lite :) Folk strömmar till boden som aldrig förr, trots att jag inte satt ut skyltarna på länge, så nu måste jag kämpa på lite med målandet. Det är ju jättekul när samma kunder kommer tillbaka flera gånger. Igår röjde min yngste kund Carl-Bertil runt i boden tills han fick en egen sopkvast. Han är väl kring 1,5 år så städlusten lär ju försvinna med tiden tyvärr :) Kram, Tina
---

9 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Tina! Så jobbigt med dödsfall, men det låter som en fin idé med att göra ett betonghjärtat med några ingjutna rader. Dina hjärtan var ju så fina!!!!

Nu ska jag säga TUSEN, TUSEN TACK för den jättefina "väskan" med serveringsset som jag fick! Den blir så himla söt och passar perfekt i M:s rum. Hon är en riktig liten kaffemoster nu som donar och fixar vid sin spis (den jag köpte på Siggestas loppis för 40 kr). Jag är otroligt tacksam för att du ville hjälpa mig med detta inköp och sända den på posten!!!! Nu ska jag ge den i julklapp till henne annars hade du fått se bilder på direkten!

Stor kram Tina och jag hoppas ni ändå har det bra, trots sorgen.

/Kristin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är lessamt när släktingar dör, även om hon var gammal blir man ju lika ledsen. Jättefint och lägga hjärtan på gravarna, en go omtanke. Hoppas du mår bättre från förkylningen.
Ha en bra kväll
Kramar
AnnaMaria

Lissboden sa...

Hej!
Det är jobbigt med dödsfall även om någon är gammal. Jag hade också god kontakt med min gamla moster och det var så tråkigt och tomt när hon dog. Det påminner en om att det är viktigt att leva i nuet.
Vad kul att det är full fart hos dig, det är det här hos mig också.
Ha en fin vecka!
Kram/maria

Vitt o Vältummat sa...

Det är trist när folk går bort och inte finns mer. Bra idé med hjärtat. Jag gjuter lite också och undrar hur du gör dina hjärtan? Har försökt hitta någon form men det är kanske på frihand?
Kram
Åsa

lottens vita och gröna sa...

hej tina!
verkligen en fin ide med betonghjärtana!

skulle vara kul att komma till dig nångång till din lilla bod! varmkram lotten

Anonym sa...

Så tråkigt, men som du säger nu får hon vila efter en jobbig kamp mot cancern.
Jag har sett liknande hjärtan på kyrkogården som har ett litet mamn och memo inlackat i stenar och hjärtan.

Kram Pernilla

Vitt o Vältummat sa...

Tack för din beskrivning och dina tips ang betonggjutning! Ska genast ta mig till Panduro. Jag var innte på Beijers och frågade om flytspackel och det fanns men kostade 250 kr för 13 kg som var minsta storleken. Dessutom kunde man inte ha det utomhus enligt försäljaren där. Jag ska kolla vidare om det finns andra sorter som han inte kände till..Man ska inte lita på bara en försäljare...
Åsa

Ann-Catrin sa...

hej Tina!!

Vilken vacker idé med betonhjärtat.!!


Härligt med alla besök i din bod...kan jag ju förstå med.. du har ju så mycket fint!!


Stor kram och krya på dig
A-C

Anki sa...

Hejsan!
Usch vad jobbigt för dig & din mamma!
Tänker på er! vilken fin idé med hjärtanen, det tror jag på!

Åkan tänka du har mycket folk i boden, du har ju så mycket fint!

Kramis Anki