tisdag 29 april 2008

Stora lunchrundan

Igår tog jag stora lunchrundan. Den går från jobbet till Myrorna, där jag hittade picnick-korgen och terrinen som var vit och så perfekt för blommor! Sen går jag vidare ner till Drottninggatan där det ligger en liten billighetsaffär som heter Eden. Där kan man ibland hitta något kul, igår blev det en liten fågelholk med zinktak.
Sen börjar tillbakavägen med en sväng in på Årstiden. Det är så mysigt där, men konstigt nog har jag nästan aldrig köpt något. Innan jag kom dit igår såg jag ett blommande träd som jag var tvungen att fota. På håll såg det ut som om det satt vita fjädrar i trädet, men det var ju fantastiska blommor! Det måste vara en bra sak med bloggandet, att man verkligen ser saker i sin omgivning. Med ett krångligt ord kallas det visst mindfullness :)
Nu, mina kära hundvänner har jag hittat den ultimata presenten till era älsklingar! Vad sägs om den här hundsängen med tillhörande matskålar som jag hittade på Tiffany Design? Kanske lite shabbad och med en kudde av mjölsäck? Då får ni slänga upp 4730 pix ..... Jag avslutar rundan på Hötorget med att botanisera bland blommor och blader. Där fick jag 40 (!) rosa rosor för 100 kr som jag förgäves försökt arrangera i soppskålen. De arrangerar sen om sig som de själva vill, men är ju så vackra ändå! Kram, Tina

13 kommentarer:

Nettan sa...

Så mysigt med lunch ute i det fria !
Och vilken vacker terrin med underbara rosor =0)
Ha det gott..
Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oooh så vackert! Terrinen med rosorna i. Picknick-korgen var också härlig... Tänk så mycket godsaker det får plats där i...
Kram
marie

Anonym sa...

oh så vackert med rosorna, helt underbart..../Sylvia

Vardagslycka sa...

Åh, så fint med rosorna i terrinen!
Och visst var det väl en Magnolia du hade fotat? Nu är det en underbar tid när allt knoppas och slår ut.
Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
Kram, Carina

Ann-Catrin sa...

hallå där!!

tänk myrorna är ett stäle jag aldrig besöker..varför!!!

tror jag måste kila dit faktiskt med tanke på din underbara terrin.

Vet du årstiden.. visst är den fin..men precis som du har jag nog nästan aldrig köpt något där..

eden.. ohh så söt fågelholk..tror jag måste dit.. en sån vill jag med ha!!'

Kram kram A-C

C De-sign sa...

Så vackert med rosorna!!!!!! Vilka fynd du gör! Ja, du kanske har rätt att man blir mer "seende och närvarnade" genom bloggandet! Jag bodde på ett hotell som hade fönster mot Hötorget för några år sedan och det var IMPONERANDE att se hur de klockan 4-5 på morgonen satte upp alla sina stånd med alla blommor och frukt o grönt!!!!! VILKET JOBB!!!! FÖR ATT SEDAN PACKA IHOP ALLT....OCH GÖRA SAMMA SAK DAGEN EFTER!!!!!! Helt otroligt! Ha en fin första maj!
Kramar fr C

MiaMaria sa...

Underbara rosor, vilka köp!

Underbara Vår bilder, jag njuter.


Trevlig helg!
Miamaria

Eva Agnes sa...

Hej Tina!
Vilka härliga lunchpromenader du tar. Tänk att vandra förbi Årstiden. Varje gång jag besöker sonmen i Stockholm dras jag in i den affären. Men har heller aldrig köpt något.
Måste säga dig att den vita terrinen med rosor i och den lilla fågelholken är super fina.
Kramar Eva Agnes

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig runda!
Tur man inte har hund.

Kram Maud

Mjuka sa...

Hej
Låter som en härlig runda i sthlm. Årstiden skulle jag vilja besöka. De visar alltid så fina saker i tidningar.
kramar Malin

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Åhh vilken ljuvlig hundbädd...skulle vara fin till min lilla Nisse...
Du..visst ville du ha tag i spetsar o band ?
Kolla in i vår webbutik nu..nu har jag lagt ut det där..
Adressen hittar du på min blogg..
Kram Anette
p.s den är www.myhomekalix.se

K sa...

Heej åååååh vicken uuuunderbar soppterrin...Precis en sån ja vill ha ;D säj till om du tröttnar ;D
fiiina blomster åsså jag äääälskar rosa blommor ! Hoppas du får en bra vecka Kram/K

K sa...

Hej har valt dej för en utmaning, om du vill å inte redan har gjort den...Titta in till mej ;D Kram/K