torsdag 24 april 2008

Vackert i stan...

Även i stadsmiljö kan det vara vackert på våren. Se bara hur det såg ut i Kungsträdgården nu på lunchen. Massor med folk som njuter av vädret, och de fantastiska blommande träden som står i långa rader! Det ser ut som det snöar, när en vind drar förbi...

Det är så otroligt med blommor på varje gren! Undras vad de här träden heter?

Dessutom har de planterat hyacinter i två rosa/lila nyanser ihop med jättebellis (?) i de stora krukorna runt bassängen. Därför doftar det fantastiskt också! Kan vara värt lite pollensnuva faktiskt! Kram, Tina

8 kommentarer:

K sa...

Heej å varmt tavk för ditt beröm, jag blir sååå jätteglad ;D kul att du ville länka, gör gärna desamma antar det ät okej ;D ??? du har verkligen jäättemysigt, cykelkorgen på sängen gilla jag skarpt...Tittade på 3 st olika på loppis i helgen...meeen som vanligt stod ja där å velade...vill inte släpa hem saker i onödan...nu när vi äntligen kan komma in i garaget...Tonåringar...hmm det är verkligen små barn små bekymmer...men samtidigt är dom härliga, när man kan skoja å så...

Va kul det känns som vi är gamla vänner ;D ... Det tog lite tid att hitta sitt sätt att skriva...Va nog lite stel i början...men sen kände jag att jag måste ju vara mej själv, småcrazy m andra ord ;/

Må så gott återkommer gärna kramisar /K

Eva Agnes sa...

Tänk så vackert det kan vara i Stockholm. Fast det har jag ju alltid tyckt egentligen. Född och uppvuxen är man ju där.
Jag tror att träden heter Japansk körsbär. Men jag är inte säker.
Kramar till dig
Eva Agnes

spetsar och änglar sa...

Sååååå otroligt vackert!!!
Här väntar jag fortfarande på vårlig värme och att all snö ska tina bort.

Ha en härlig dag
Kram Heléne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh det är så vackert! jag var i Sthlm förra året när de blommade och det var så tjusigt! Det är japanskt körsbärsträd, det är nog ett likadant som jag visade inne hos mig för ett tag sedan...
Kram
Marie

Marie sa...

Jag tror att det är japansk körsbär på bilderna. Jag har ett litet här hemma som precis har börjat att blomma nu i veckan, de är helt ljuvliga!

Trevlig helg!
Kram Marie

Hjärtats saga sa...

Hej!
Oh, så vackert, nästan overkligt. Hoppas att det är kvar när jag stannar till lite i Stockholm på onsdag. Då måste jag gå förbi där.
Ha det så bra och hälsningar från Kerstin

Ann-Catrin sa...

Tänk att jag sprang in på Nk i början av veckan.. inte tänkte jag på att gå ner i kungsan... måste bara dit nu innan det blommar öevr.. för kanppt att det finns något vackrarer än japansk körsbär!!

Ha en fin helg kram A-C

C De-sign sa...

Oj så vackert det är i Kungsträdgården!!!! Stadsmiljöer kan vara så fina och oftast finns det mer växtlighet och "natur" än man tror! Tack för att du visade dessa fina bilder från Stockholm! Ha en bra helg!
Kram fr C