tisdag 6 maj 2008

Det spirar och nya spiror...

Nu går det snabbt ute i vår trädgård! Det är ett gammalt sommarstuge-område vi bor i, med stora tomter som alla delvis är naturtomter. Spänningen ligger i att det helt plötsligt kan dyka upp en växt som åtminstone inte vi planterat... Ovan är en av mina käraste innevånare, en pion med rejält med vitsippor runtom. Den kommer från mitt föräldrahem, som mamma sålde i höstas. Den här och en pion till, samt ett gäng hallonbuskar hade jag fått för länge sedan. Pionerna stortrivs, men hallonen är det lite si och så med :) Mamma var här i helgen och rensade upp runt dem, muttrande något om vanskötsel ...

Den här blå skönheten hör till de oväntade inslagen! Ny för i år också.

Högt uppe på berget, finns ingen polis..... Nä, men outslitliga påsk- och pingstliljor som fanns här långt före vårt hus! I träden bakom hänger jag min hängmatta, trots att det är lite för nära mellan dem. Att jag aldrig har ro att ligga i den är ju en helt annan sak....

Till sist det där med nya spiror.... De sitter på tre små satsbord som jag köpte på en garage-loppis på området för 30 kr! De är pyttesmå, och gulliga. Funderar på att måla dem svarta för omväxlings skull, just för att de är så små och nätta. Då blir de lite som ett utropstecken tänkte jag. Får sova på saken.... Jag har så mycket på gång just nu, att bloggen får vila lite mellan inläggen. Natti-natt, Tina

8 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Vad härligt med skogstomt, det har vi också delvis och det är så skönt för då kan det bara vara.
Borden som du har fyndat är ju så läckra! Och användbara. Ska bli kul att se dem sen när du har målat.
Ha en fortsatt bra dag i solen!
Kram, Carina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Visst är det härligt med alla växter som växer till sig så snabbt!!! Underbart tycker jag! Här har det gått från brunt och grått till grönt o skönt på ingen tid alls!

Dina bord är supersöta tycker jag... Älskar sådana ben...

Som du skrev så föredrar du tillbringare.. Det gör jag med , men jag kallar dem alla för kannor... Men nog tycker jag att mina kaffekannor från Gustavsberg är helt ok ändå... :-)

Ha en fin kväll!
Kram Hanna

Jessika sa...

Härligt med pioner. Jag tycker till och med att de är finare än rosor. Tycker du skall testa att måla dem svarta, det kan nog bli jätte häftigt.

Vi bor också i ett sommarstuge område och njuter som 17 med kontrasterna med att jobba mitt i stan.

Ha det bra, ser fram mot att få se borden när de är klara.

Hälsningar från Jessika

Anonym sa...

Oj det är ju precis sådana bord jag har i min ägo....dom har mannen fått av sin mormor och jag har målat dom vita, dom är så söta och lättplacerade.

Kram Pernilla

Mjuka sa...

jättefina bord!!
Skulle jag vilja ha
kramar Malin

Helena Dovier sa...

Vad roligt att hitta till din fina blogg! Vackra blommor och jättefina satsbord, och din lunchshopping gick ju inte av för hackor :-). Jag vill gärna titta in här igen, så jag länkar till dig på en gång.

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram från Helena

Ann-Catrin sa...

Oh visst är det mycket nu...man ska hinna så mycket..samt fösöka njuta lite mellan varven.

vilken härlig skogstomt.. det får jag väl ha i nästa liv...

och ina satsbord.. helt bedårande och till vilket fyndpris.. rena stölden ju!!

kraam A-C

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket fynd!
De är då fina.....

Underbara bilder!

Må så gott!
MiaMaria