söndag 27 april 2008

Målar-arm

Aj aj aj .... Min kropp protesterar mot en helg med målande från morgon till kväll! Som tur var hade vi uppehåll nästan hela helgen, något stänk kom det bara. Nu blev inget färdigt för fotografering, så ni får hålla till godo med kuddarna som nyss blev färdiga. En liten förvånad gosse på en gunghäst fick pryda den ena.

Den lilla tvättande flickan har ni ju sett förut. Nu ska jag se en film och varva ner innan ekorrhjulet drar igång igen. Tack för alla kommentarer och besök, jag blir lycklig för vartenda ett! Kram, Tina

PS. Bilderna på barnen har jag tagit från en bok jag köpte på Myrorna. Den heter svenska journalen, och verkar innehålla tidningar från 1928. Det finns ingen information om utgivningen av boken så jag tror att det är ok att kopiera dessa bilder. DS

8 kommentarer:

Jessika sa...

Oj vad söta kuddar! Är det egna foton från äldre album? Jag har problemet med mina tryck att de flagnar bort från kuddarna. Jag köpte tryckpapperet på Panduro har du något annat förslag?

Med vänliga hälsningar Jessika i bloggen Gula VIllan

Hjärtats saga sa...

Vilka charmiga och jättesöta kuddar. Har du tryckt dem själv och har du sytt örngotten själv?
Ha en trevlig vecka!
Många hälsningar från Kerstin

MiaMaria sa...

Hej!

MAn behöver lite paus mellan målandet.

Vilka vackra kuddar du gjort!

Ha´nu det så gott!
Miamaria

Nettan sa...

Så fina kuddar du gjort !
ja visst behöver man en paus iblan, måla är inte alltid kul ;0)
Kram Nettan

Jessika sa...

Jag läste så fort som vanligt. Såg nu att det var från en bok du tagit bilderna.

Ja, kuddarna flagnar efter ett tag och blir värre efter en tvätt. De skall kanske bara ligga och vara fina och inte användas i soffan!

Ha det!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka helt underbara kuddar!!! Bilderna är jättevackra!

Ska bli spännande att se vad du målat! Själv blev jag klar med ytterligare 4 målarprojekt igår. Vad bra det känns!

Ha en härlig måndag!
Kram Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej åhh vilka fina kuddar..och motivet är ju bara såå fint..särskilt den tvättande flickan..
Kram
Mia

K sa...

Gud såå fiiiint;D ;D tack för inspiration ;D å att du hälsar på hos mej, ja blir såå glad för alla hälsningar!
/Kram K