lördag 13 september 2008

Skitprat mm...

Nog för att jag kan prata strunt ibland, men nu var det inte det jag syftade på :) Saken ni ser ovan är nämligen en skittunna från andra världskriget! Den skulle användas i skyddsrum. Jag såg den på Tradera, och tänkte att den kan man väl göra något kul med. Den var alltså oanvänd, kanske jag skulle börja med att påpeka :) Nu är den vitmålad med en reklamaffisch för någon kräm på. Jag är jättenöjd med den, men vad ska jag använda den till? Jag vill inte sälja den, så jag får väl komma på något användningsområde...
Minns ni kassaskrinet jag också ropade in på Tradera? som visade sig ha grönt nät, vilket jag inte tyckte passade in. Första började jag dutta vitt bara på nätet, men det blev inte så bra det heller. Nu är det "helduttat", och rätt ok faktiskt. Helst hade jag nog haft det som det var, om det inte varit för det eländiga nätet. Nu har jag i alla fall min bod-kassa i det, istället för en gammal "magväska" som hängt med efter någon marknad.
Vi får hoppas att det kommer påfyllning, för nu har jag shoppat lite igen. Jag har många planer för vårt arbets-/sy-/gästrum, men det är dröja lite innan jag kan visa något. Mycket att plocka bort innan jag kan måla om där..... Nu ska jag snart åka och hämta "söstra mi", alltså barndomsvännen Kvasthulda vid tåget. Min gubbe är på fisketripp så nu blir det en fniss- och slapparhelg. Jag är på så bra humör så jag spritter , det är så skönt! Det kan nog bero på att jag slutat med socker (igen...), förutom vilan på semestern. Nu är det alltså dags för ett nytt liv, för vilken gång i ordningen kan jag inte hålla reda på! Kram, Tina

Inga kommentarer: