torsdag 25 september 2008

Ta ställning!

Jag kan inte längre låta bli att hitta på fåniga titlar på mina inlägg... Ni får ursäkta mer eller mindre dåliga skämt/ordlekar :)
---
Den här ställningen köpte jag på Tradera för rätt länge sedan, och har sedan provat att fylla den med diverse saker. Den har stått ute ett tag nu och fått ytterligare lite patina. Till slut fastnade jag för zinkkrukor (rea på Jysk) med några mindre växter, samt en glaskopp med ett värmeljus överst. Nu är jag rätt nöjd med ställningen som förmodligen hört hemma i något laboratorium tidigare.
---
Jag är ett stort fan av Oprah, och tittar ibland när jag hinner. På norska TV3 sänds hennes show 19.00, så då har man en chans att hinna titta. Ikväll var det firande av Jordens dag, med tips från såväl Julia Roberts som Sandra Bullock och Al Gore, på hur vi kan göra lite för att värna om miljön allihop. En kvinna som skrivit en bok kring detta sa något bra: Vi kan göra något allihop som vi klarar av, alla behöver inte bli miljönördar med mulltoa! Några förslag var att ta med tygkassar till affären, använda trasor istället för hushållspapper mm.
---
Fy vad präktigt det blev nu! Faktum är att det finns väl få som återvinner som vi loppis-tokar! Trots det känner jag nästan inga andra som återvinner alla förpackningar, vilket vi faktiskt gör sedan många år tillbaka. Däremot hatar jag lågenergi-lampor! De ger så otäckt blå-aktigt sken tycker jag, men det kanske finns fler sorter nu? Har ni någon åsikt i frågan/tips? Kram, Tina

4 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Vilken otroligt snygg ställning! Och dessutom med så fina krukor, blommor och ljus. Det där hade jag också bra gärna velat ha :-).

Ha en fin helg!

Kram från Helena

Tina sa...

Hej Tina...:-) Vad kul att du hittade på mig här ute i bloggvärlden. Jaså, så du är född och uppvuxen i V-ås?! Kul...Jag ska kika runt lite mer i din blogg nu. Vad snygg ställningen är! Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ställninge är jättehärlig tycker jag! Så kul att kunna byta lite olika grejer nu och då...
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Wow...vilken fin ställning !
Du , tack för de fina orden inne hos mig idag !!
ha det så gott
Kram Anette