torsdag 19 juni 2008

Ledig...

Ååå så skönt! Jag är ledig idag, och kan göra vad jag vill :) Nu innebär det ju en massa "jobb" hemma, men det är så skönt att gå från det ena till det andra utan att jäkta. Jag har lite svårt att hålla mig till en sak i taget, känner mig såå effektiv om jag lyckas köra tvättmaskin, diskmaskin och allt annat som sköter sig självt, samtidigt som jag pysslar med det ena och det andra. Oftast blir slutresultatet inte mer ordning här hemma tyvärr, men sån är jag... :)
"Min utemöbel" ser ni här ovan. Min man älskar uterummet, men jag vill gärna vara helt utomhus när vädret och myggen tillåter. Idag hade jag tid att äta frukost här, underbart!

K-special med lätttmjölk och jordgubbbar, mums!

De här blommorna som jag plockat på Hötorget, har stått här i en vecka nu! Jag tror att de heter lövkojor? Nu börjar det bli lite trötta, men doftar desto mer...

Det här gamla kassaskrinet kom med posten igår. Tradera-pryl som jag bara skulle ha! Det stod mitt namn på den..... :) Nu i dagsljus ser jag att nätet är grönt, det hade jag inte sett förut. Det tål att tänkas på, ska jag ta fram penseln? Ha en skön midsommarhelg, kram Tina

4 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina loppisfynd nedan och det lilla nätskrinet var fint med, unikt, har inte sett ngt sånt förr. Fint uterum ni har och lövkojor är så vackra! Trevlig midsommar! Mari.

C De-sign sa...

Oj så fint nätskrinet var!! Bakluckeloppis är ju en toppenidé som borde finnas på fler ställen! Din målarspruta är jag imponerad av!! Är en sådan dyr? Men du målar ju en hel del så det lönar sig säkert! Nu vill jag önska dig en fin fortsatt midsommarhelg! Kram fr C

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Tina!

Ja, fram med vitfärgen till skrinet! ;) Det är jättesött nu med, men jag tror på annan färg... kanske svart t.o.m?

Ja du, bakluckeloppis var jag på varje söndag när jag bodde i London... Så kul! Tyvärr har inte Dalaborna fattat att DET är grejen!

Lite avis på din färgspruta... Och du, håller med om att det är enkelt att sälja vita möbler. Folk verkar ju som tokiga i dem! Hihi, men iofs... Vem är inte det? ;)

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Hanna

K sa...

Hej har suttit o läst ikapp...verkligen lyckade loppisfynd du visar...shit va lyxigt me färgspruta WOW ! fint bidde de åsså ;D pöss /K