onsdag 24 september 2008

Färgyra och knopphopp

Nu börjar färgexplosionen i naturen! Här hos oss har det inte kommit så långt ännu, men vår lönn är pålitilig som vanligt.... Jag fick tag i en korgstol på Blocket för ett tag sedan som fick en omgång med färgsprutan ihop med korgen från Skåneresan. I den planterade jag en ros som doftade fantastiskt när jag köpte den. Nu har jag en hörna till på min altan, som inte hade någon funktion förut. Ni kan ju bortse från det "shabbade" planket... Som vanligt fanns det roligare saker att måla den här sommaren också :)
Lönnen vill min man klippa/tukta i klotform, men jag tycker inte att det skulle passa i vår skogsbacke. Vi får väl se.... Jag har i alla fall kapat en gren som gick in över altanen, eftersom saven sätter sig som klister på allt.

Vad tror ni? Finns det något hopp om dessa knoppar? Hela busken är full av dem, men nu börjar det ju bli kallare ute. Jag hade hoppats på den här varmare veckan, och till och med flyttat ut den i solen, men det går så långsamt. Kram, Tina

2 kommentarer:

Kristin sa...

Hej, vad vackert, med lönnen som en färgsprakande bakgrund. Jag tror ni gör helt rätt och låta lönnen växa naturligt och inte klippa den till en "boll". Vilda träd tål inte sådan beskärning så bra som träd avsedda för beskärning. Fint med ommålade korgmöbler, det blev väldigt ljust och snyggt.
Kram K

Ann-Catrin sa...

Ja det är så förtvivlat vackert ute nu..man vill liksom stanna upp tiden en smula.. och nu när dte är så soligt och skönt oxå..lovley!''kanske rosen får till det nu när det är så soligt..men knoppar tar lååång tid!

kram A-C