måndag 8 september 2008

Mallorca

Ni ska ju inte tro att jag kom ihåg att fota speciellt mycket.... Typiskt! Å andra sidan kan det vara rätt trist med andras semesterfoton tycker jag själv, så jag ska visa några stycken bara :) Ovan ser ni utsikten in mot land från en fyr som heter Far de Formentor. Den ligger allra längst norrut på Mallorca. Hisnande serpentinvägar var det för att komma dit.
På baksidan växte ett fikonträd med mogna fikon. Det har jag aldrig sett förut.
I en by som heter Sollér, på västkusten, hittade jag en fin trädgård bakom ett högt järnstaket. I den fanns det diverse järndekorationer och möbler bland växterna. Jag förstod sedan att trädgården hörde till något slags galleri, eller butik, så de sålde kanske sådant. Den här järnstången med en sten inlindad tyckte jag var dekorativ i alla sin enkelhet.
Tänk om vi kunde ha en vanlig monstera mot en vägg ute!
Fin gammal vägskylt med krusiduller på torget i Sollér.
Vädret var kanon, inte ens på nätterna var det kallt! Vi behövde verkligen semester, om inte annat märktes det på vårt sömnbehov de första dagarna.... Nu försöker jag hålla kvar den avslappnade känslan, vilket leder till noll lust att måla osv. Det kommer nog, jag får ta det lite lugnt bara, och inte hetsa upp mig över det som är ogjort!
Kram, Tina

4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Oh vad härligt med en semsetrtripp så där.. här hemma har det bara varit gråväder!!
Mysigt!'

kram kram A-C

Stina sa...

Usch vad du frestas.:-)
Härligt!
Kramis

Vardagslycka sa...

Åh, vad mysigt det låter! Härliga bilder och vad skönt med sol och värme!
Här hemma har det bara varit grått och ruggigt nästan hela tiden.
Ha det gott.
Kram, Carina

Granne med Selma sa...

Skulle gärna ta mig en tripp till varmare breddgrader nu... Mallorca har jag inte varit på sedan....- 84! Nog dags igen att åka dit:-)
Kram Sussie