tisdag 26 maj 2009

Lite nytillskott

---
Nu lider jag av lite bloggtorka, trots den fina årstiden.... Jag har i alla fall hittat en flaskkorg på loppis som fick bli vit. Nu står den redo med flaskor från IKEA att fyllas med vatten till nästa gång gänget samlas. Det brukar behövas för att spä ut vinet som alla (utom jag) älskar att dricka. Rosé-vin gillar jag, det smakar mest saft :) Min favorit just nu är Chill Out Rosé, som går att beställa på systemet i en knallrosa bib (bag-in-box).
---
Min favorit-terrin har jag alltid blommor i på sommaren i vårt uterum. Nu har jag för första gången planterat direkt i terrinen. Det blev två ljusrosa pelargoner, inte Mårbacka den här gången. Jag tycker mer om kalla färger och Mårbacka drar åt aprikos...
---
Länge har jag velat ha en glass-/aladåbform som den här och nu lyckades jag få tag i en på Tradera. Den är inte så stor, men ser ut precis som jag ville! Nu ska jag hjälpa sonen med sista inlämningsuppgiften som ingen av oss fattar, suck..... Kram, Tina
---

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

VAckert vackert med zink o Lavendel...me like...
Och dina fynd är ju toppen...

Din terrin är så vacker härligt med blommor där i.......

HA´det så bra!
MiaMaria

Mia sa...

Åhh flaskstället... vill ha, bara så fint och vilket fynd! :)

Ha en fin onsdag!
Kram Mia

Anki sa...

Jättefint med terrinen, jag plantade oxå direkt i min...
Jättegulligt flaskställ, såg nåt liknande i nån butik...fast dyrt! Där fyndade du allt, hihi...

Ha det gott i blåsten!
Stor kram! Anki

Ann-Catrin sa...

hallå där Tina"!

Vilka fina saker du visar... terrinen är ju så vacker... den kommer du inte tröttna på!
och flasktället är oxå superfint i vitt!

nu ska det ju bli kalasväder i helgen... det hurrar vi för!!

Stor kram
A-C

Compact Garden sa...

Finfina fynd..flaskhållaren blev jag väldans "avis" på :) den blev väldigt fin när den blev vit..ja det blir att gå på nya loppisjakter..

Ha en skön kväll/Anne

Inspiration i vitt sa...

Gamla aladobformar är underbara och det är fint att ha flera i grupp. Din flaskkorg var underbar och du Ros'e vin går inte av för hackor hihi.
Kram på dig/Ingela.

me and alice sa...

Hej Tina!
Mmmm... gillar också rose´vin. En annan favorit är mousserande jordgubbsvin. Det går många sådana flaskor när vi har våra afterwork fester här i byn... *fniss*
Flaskkorgen blev jättefin! HAr också en aladåbform. Dom är verkligen fina!
Ja inte är det lätt att hjälpa barnen med läxorna precis!!! Ibland känner man sig helt korkad. Speciellt när det gäller matte!! Man borde få gå en föräldrakurs och uppdatera sig lite...
Ha en trevlig helg i sommarvärmen!
Kram Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Flaskkorgen blev jättefin, och terrinen är ju ljuvlig...och med en pelargon i...mmm

Ha en härlig Pingst!

Kram
Marie

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

ja vad tråkigt att du inte kunde komma, men det kommer fler tillfällen!
Nej som tur är så hjälpte personalen mig att måla, pust utan dem hade jag aldrig klarat det!

Jag älskar dina bilder, så vackra. Den där fina korgen du hittat på loppis är ju så läcker.

Kram Anna

Tidsmästarinnan sa...

Hej goa du, vad roligt det var att ses (även om det vart kort, haha!)
Jag är så himla nöjd med min kista (och jag slapp ta den på tunnelbanan som tur var :-)
Tack så väldigt mycket!
Tycker verkligen vi får försöka ses lite längre fram!
Kram på dig och ha en fin söndag
/Susanne