torsdag 14 maj 2009

Postkontor

---
Min gamla "kontorsstol" fick stryka på foten när jag fyndade två matchande karmstolar till arbetsrummet (se dem här). Den har nu fått ny stil, för att hamna i boden till försäljning. För att fortsätta på kontorstemat, fick den tryck med adressen till ett franskt postkontor. Det här trycket är alltså inte helt påhittat, det ligger ett centralpostkontor på den är adressen :)
---

---

För att testa fick det bli postsäcksränder på stolen och en kudde när jag ändå höll på... Ränderna är grå, och jag ville inte ha dem så heltäckande egentligen. Det var dock lögn i ..... att få till svaga ränder utan att de blev fläckiga på grund av att man har mer färg i penseln i början på varje drag. Förmodligen skulle man behöva en enda lång svamp som tryckte dit färg hela vägen samtidigt eller något :) Nåja, lite nöjd är jag ändå. Båda finns på min hemsida redan, men jag glömde att berätta om dem för er först.

---

Min släkt har en viss erfarenhet av Postverket om man så säger... Mamma gick på postskola, och träffade sen pappa när han var brevbärare ett tag. Pappas syster har också jobbat hela sitt yrkesliv inom posten. Jag minns när jag var liten hur jag och min kompis S låg på en hög med postsäckar innanför postfacken och kikade ut på fötterna på folk som kom och gick. Att stämpla blanketter var också kul en stund. Det var ett pyttekontor i en gammal trävilla bredvid ICA i vårt villaområde. Nu finns det ju knappt något kvar av Postverket, märkligt nog. Ha en bra helg allihop! Kram, Tina

---

2 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Tjena Tina,
Aj lajk!!
Mycket!!
Du är så himla duktig...

Kram kram, vi hörs!

idémakeriet sa...

Oj vad mycket fint du har gjord Tina,
stolen och kudden är ju underbart.
Och vad roligt att du blev nämnd i tidningen det är ju gratis reklam, grattis till det.
Jag ska ta mig en titt in i din webbutik.
Stor kram Gerda