tisdag 1 maj 2012

Vår till slut!


-

Våren har nu äntligen kommit för att stanna känns det som. April har ju som den är känd för bjudit på väldigt opålitligt väder... Tyvärr åkte jag på en vårförkylning nu under helgen, när man kunde fått så mycket gjort om man varit på hugget. Nåja, det får ta den tid det tar... Jag hittade inga penséer som såg fina ut, så jag chansar med pelargoner på trappan direkt istället. Plockade mina första vitsippor idag, det är mina absoluta favoritblommor :)

-


-

Något som jag snart har slutfört är att läsa ikapp på mina gamla favoritbloggar. Vissa fick jag backa två år för att känna igen mig ordentligt! Så otroligt mycket fint det fixas ute i stugor och slott :) Jag fick en superladdning inspiration, och hoppas att jag kan ta mig iväg och träffa några av er när tillfälle bjuds. Det där med bloggträffar/loppisar/marknader/resor verkar ju ha ökat sen sist. Ytterligare en sak som jag blev glad för är att alla växter i lådorna på altanen verkar ha överlevt för  första gången på flera år! Det beror nog mer på den milda vintern än min omvårdnad, men ändå... Knopparna här hör till en småblommig blå klematis, som skulle vara mer tålig. I bakgrunden ser ni mina änglavingar i betong. Hoppas ni haft en kanonhelg allihop! Kram, Tina

-

1 kommentar:

Anki sa...

Heeej!
Gôtt att du är tillbaka, det var läängesen!
Haha, ja du, oliven kan du inte få nån hjälp av mig med...har 2 själv som nog snart sett sina bästa dagar...men än lever hoppet, fniss!
Vilket schabladder du med handdukarna, ja folk "knycker" ju mycket ideér från varann...men företag??, ja då börjar man undra!

Ha en fin helg nu så hörs vi igen!
Kramen!