onsdag 9 maj 2012


-

Nu försvann det fina vädret igen, men man kan väl inte begära att det solar jämt? I morse var det fint när jag tog en liten promenad, men nu regnar det inne i Stockholm. Ikväll ska jag träffa gamla arbetskamrater på en pub, det brukar alltid bli jättekul! Synd att man ibland är så dålig på att hålla kontakten med folk. Nu hindrar ju inget att man tar upp kontakter igen heller, snart ska jag på en födelsedagsfest hos min första bästis som jag inte träffat på evigheter! Det underlättar ju inte direkt när man flyttar från stan, även om det inte är långt att åka.

-

http://www.funlight.se/


-

Jag har alltid varit en jojobantare tyvärr, men nu har jag sällat mig till den växande skara som insett att sockret är boven. I alla fall för mig, ska väl tilläggas eftersom alla måste hitta sitt sätt att må bra, det tror jag stenhårt på. Min största last har i många år varit cola light/pepsi max, som intas i ofantliga mängder... Jag är nämligen knäpp på mer än ett sätt och dricker varken kaffe eller te. Min favoritdryck förutom lightcola är lättmjölk, men nu med LCHF sket sig ju det också.... Konstigt nog är min lightläsk otroligt provocerande för andra människor, som drar upp allt från viktuppgång till cancerrisk så fort jag häller upp ett glas. Märkligt tycker jag nog, men försöker försvara mig med att det faktiskt är min enda last :) Nu har jag äntligen hittat ett alternativ härom dagen (förutom vatten såklart), och det är fun light sötad med Stevia. Woop Woop... äntligen något som ska vara naturligt och inte smakar apa! Klicka på bilden om ni vill veta mer om växten Stevia och forskning kring den. Själv ska jag nog printa ut/maila runt den till alla jag känner.... Jag är inte ensam i bloggvärlden heller att äta enligt denna metod, så nu blir det kanske lite mattips ibland också när fantasin tryter på annat håll. Kram, Tina

-

Inga kommentarer: