söndag 10 januari 2010

Livet efter jul :)

---
Jodå, jag överlevde fjällen! Det var kallt som attan, men så kul att åka skidor som vanligt...
Tyvärr åkte jag på någon sorts magbacill när vi kom hem, så hela den här veckan har jag haft ont i magen och svårt att sova. Trist när man vilat upp sig, men nu är jag ok igen. Granen måste ha varit huggen i augusti eller så, för den barrade direkt när vi tog in den. Skönt att bli av med den... De brunaktiga kulorna ovan passade perfekt i gäst-/arbetsrummet på den tomma kroken i mitten! De får nog hänga kvar ett tag tror jag.
---
---
Precis innan jul blev nästa detalj klar i ovan nämnda rum. En ny fönsterbräda som jag är supernöjd med. Vårt hus är ju inte så charmigt gammalt, utan har treglasfönster utan fönsterfoder. De ligger djupt i väggen som tur är, vilket gör att man kan ha rätt så stora saker i fönsterna, då fönsterbrädorna plus fönstret blir en bred hylla. Fönsterbrädorna är skitfula, speciellt konsolerna har jag hatat från första stund, men vem orkar byta alla i ett nytt hus? I det här rummet åkte den ner, då det stod ett skrivbord under förut. Runt fönstret satte vi en bred list som foder, och nu sågade vi till en bräda med lagom djup och skruvade fast den inne i fönstret. Lampan fick jag av mamma när hon rensade i skåpen, den har hamnat här just nu.
---
---
Så här ser det ut i ett lite annat perspektiv. Jag har kommit igång igen med min rensningsaktion, och försöker samtidigt göra klart lite möbler som redan har intressenter. Därför har jag inte ens läst bloggar, och ännu mindre gjort något inlägg själv. Nu vet ni att jag finns här, men det blir nog ingen större aktvivitet här på ett tag till :) Kram, Tina
---

3 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Åhh,vilka härliga fönsterbrädor. Jag vill också ha! I min förra lägenhet hade jag breda fönsterbräder och kunde ha odlingslådor med plats för 3 rader småkrukor, det finns det ju inte en chans till här. Dessutom var de gamla snyggare i färgen än de illgröna jag nu får använda ... Ja, än har de ju inte kommit fram, men jag vill ha bredare fönsterbrädor. Som tur är har jag ju hyllorna till mitt växthus så där kan jag använda de gamla lådorna! Åhh, vad jag längtar efter spirande plantor.

Sköna o Gröna Ting sa...

Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
Måndag, ny vecka och nya tag....
Hoppas din helg har varit lugn och skön.
Önskar dig en härlig start på veckan...
Skickar med en massa värmande kramar
Marianne

Blogger sa...

There is SHOCKING news in the sports betting world.

It has been said that every bettor must watch this,

Watch this now or stop betting on sports...

Sports Cash System - Advanced Sports Betting Software