onsdag 20 januari 2010

20-årsjubileum!

---
Nu är det precis 20 år sedan vi flyttade in vårt nybyggda hus! Här får ni se en bit till av vårt hem. Så här ser det ut när man kommer upp för trappan till övervåningen i vårt souterränghus. Det här är en del av hallen/vardagsrummet, där trappan kommer upp mitt i huset. Fönstret har ni ju sett några gånger nu, och en del av sakerna. Det ni inte sett förut är bland annat pappas bärkont som jag älskar! Soffan ropade jag in på en auktion här på Värmdö när vi var nyinflyttade. Jag tror att jag fick den för 450 kr, och jag tycker fortfarande om den trots att den är nedsutten, blekt och trådsliten... Det här är en av de få väggar som har plats för något fint, men jag kan inte förmå mig att byta ut den. Vi använder den bara som avlastningsplats för tvättkorgen, väskor eller som telefonplats någon gång ibland. Tyget har varit grönt och har fåglar och blommor, mamma tror att hon känner igen det från någon möbel i hennes hem. Väggen ligger risigt till nu, jag är trött på den potatisfärgade strukturväggen. Tills vidare får spegeln lysa upp lite. Det lilla bordet fick vi när min mans farföräldrar dog, och är så gammalt att det kommer från deras föräldrar. Sånt är roligt att ha tycker jag. Nu har jag åkt på någon bacill igen, jag är som en magnet... Trist när man inte orkar med att fixa det man vill, men det går ju över som tur är. Trots att jag ofta är sjuk, vänjer jag mig aldrig. Det måste vara den Lutherska andan :) Jag får dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet, inte orkar hjälpa sonen med jobbansökan, inte håller ordning hemma osv... Kvinnor är ett knepigt släkte, varför ska vi vara allt för alla hela tiden? Jag vet att jag inte kan orka och hinna allt, men det känns alltid jobbigt när jag inte gör det ändå. Slut på gnäll, nu ska jag sova så att jag förhoppningsvis mår bättre i morgon :) Kram, Tina
---

7 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Hej.
Tråkigt att du är sjuk. Ja det är ett ok vi kvinnor får bära att vi alltid ska ha dåligt samvete för någonting för att vi inte orkar de andra borde göra, jag är likadan. Vi borde bilda en förening....undrar vad den skulle heta.
Krya på dig kramar Yvonne

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken underbar soffa......

Krya på dig!

Och ha en bra helg!
MiaMaria

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Tina!
Nä usch vad trist det är att vara sjuk när man har så mycket annat som man vill göra. Jag förstår dig.
Det har varit rena sjukstugan hos oss sedan i Jul! Nu är jag på bättringsväg (igen).
Jag läser att du har lust att måla om din "potatisfärgade" vägg! :))
Det är skönt med förnyelser.
Soffan din ser jättemysig ut. Förstår att du gillar den. Vilket gammalt bord! Tänk att det är så frächt fortfarande. Roligt! :)

Typiskt oss kvinnor att vara över allt och hjälpa. Samvetet som annars gnager.
Men nu är du dålig. Och det får även kvinnor bli! Hihi.

Tack Tina för din rara kommentar inne hos mig! Blir alltid lika gald när du varit och hälsat på! :)
Du frågade om det blommiga tyget som jag klätt om stolen med.
Jo, det är jag så glad över att fyndat på Tradera! Åhh vad jag hade letat länge (år) efter ett sådant tyg. Rena turen att jag fann och vann den lilla stuvbiten. Det räcker till någon kudde också. Som skall ligga på dagbädden i samma rum.
På tal om kuddar! Oj oj oj vad snygga kuddar du har på hemsidan din! Var där i dag.
Jag tror jag vill ha alla kuddarna.
Särskilt de med fransk text på. Kär blev jag. Mmmmm ljuvliga! Vad du är duktig Tina!

Nä nu ska jag krypa till sängs...
Krya på dig, så hörs vi snart igen!
Kramar / Åsa.

psssssst...jag länkar till din blogg igen. Råkade strula bort alla mina länkar för ett tag sedan. Och håller på att sammla ihop er igen :) Så jag är glad att du tittade in till mig. Då fann jag dig lätt!

Kram igen!

Hannis sa...

Visst är det konstigt hur man tar på sig det dåliga samvetet?
Tror inte att karlarna på mitt jobb funderar över hur det går på jobbet när dom är borta...
Men jag gör det när jag är sjuk!
Det är något jag tränar på=))

Vilken söt soffa!
Gillade tyget på den.
Lite av charmen att den ser använd ut.

Hoppas att du kryar på dig nu!
Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du är bättre idag, det är inget kul med baciller. Och det var en söt liten soffa, förstår att du tycker om den. Har tittat runt i din bod, och där fanns det mycket fint. Jag kollar alltid textil först, och kuddar har jag lite pippi på. Såg många fina där...
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

idémakeriet sa...

Hoppas du känner dig lite bättre nu.
Känner igen det där med att man vill att vara där för alla och kunna hjälpa till men ibland får vi bläckfiskkvinnor, (så känner jag mig ofta, vara överallt, ta allt och göra allt samtidigt)får vila upp lite.Då gäller det för andra könet att sy lite armar på kroppen och ta i tur med det som blir liggandes.
Skickar dig lite krya på dig kramar.
Gerda

Unknown sa...

Hejsan...vilken fin sida du har...jag har en blogg på www.metrobloggen.se/anneliethunberg..å visst är det konstigt att vi alltid ska ha dåligt samvete..det har fan inte männen...så det får vi lägga på hyllan tycker jag...Krya på dig nu å vila...Mvh/Annelie