torsdag 28 januari 2010

Lite av varje i snöyran

---
Vi håller på att snöa inne här på Värmdö! Det måste vara rekord... Snön når upp till fönstren på altanen! Helt sjukt :) När vi byggde vårt kök köpte vi billigt vitt kakel med lite ojämn yta och satte upp dem på diagonalen. Jag är faktiskt helt nöjd med det fortfarande. Något som inte är så fint längre är fogarna, men jag fann på råd :) Jag tog outspädd Klorin på en svamp och kladdade på. Efter en stund skrubbade jag bort det med den hårda sidan av svampen och torkade flera gånger med vatten och trasa. De blev väldigt mycket ljusare! Nu ska man ju inte använda starka medel i onödan, men en gång på 20 år må väl vara ok....? Jag fotade ett bakbord framför det rengjorda kaklet. Nu är det bara att gnugga resten också!
---
---
Det är tur att jag målade ett rum vitt innan vintern, för det är bara där det går att fota trots att det ligger mot norr! Klassisk spånkorg i vitt kan ju användas till så mycket mer än bär och svamp... Ha det bra i snöyran! Kram, Tina
---

4 kommentarer:

Hannis sa...

Det där var ett bra tips!!
Jag har världens fulaste fogar och dom är ommöjliga att få rena..
Så det ska jag prova=))

Vilket fint bakbord du har där!

Kram Hannis

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
ja vad är det här.. så trött på all snö..och just nu snöar det mer än någonsin.och jag som skottade imorse. suck!
det där med klorin har jag med gjort i vårt badrum ngn gång..det blir ju så bra.. ibland så måste man helt enkelt!
Kul ni ska till London..alltid så svårt att tipsa om bra hotel tycker jag.. men boka ngt i Bayswaterområdet.. där finns det väldigt många tursitjotel.. Blakemore är rätt bra.. Henry V111 är bra..kolla noga så ni får toa och sånt på rummet...
tänk på att standarden inte är densamma som i Sverige precis.. men det har ju sin charm det med.
jag ska göra ett inlägg om ett tag (om jag kommer ihåg) då kan jag tipsa om lite saker!

ha det gott
kram
A-C

Huset vid ån sa...

Det var ett bra tips...det ska jag nog pröva! Vilken Jättefin och klassisk korg du har! En sån som man aldrig tröttnar på! Ha en fortsatt bra dag! kram Therese

Inspiration i vitt sa...

Det var ett jätte bra tip, vi har vit eller ljust grå fogar i hela huset där det sitter kakel så det lär nog behövas så småningom. Sånna gamla spånkorgar är såå fina.
Kram på dig/Ingela.