tisdag 11 augusti 2009

Semester-resumé...

---
Nu är min semester slut, och lite av varje har det blivit. Blogg-sugen tappade jag tidigt som ni sett, nu ska jag försöka komma igång igen... Lite grejor som stått länge, har jag gjort färdiga. Ett exempel är piedestalen ovan. Tyvärr hinner man ju aldrig så mycket som man hoppats, men ska man ta det lugnt så.... Jag har gått hos kiropraktorn två gånger i veckan hela tiden också, och det blir man lite mör av :)
---
---
Jag älskar verkligen öppna landskap! Havet och fjällen, där trivs jag bäst :) Här är vår båt, som vi fått några kanondagar i när vädret var som bäst.
---
---
Det kan vara fint även på andra ställen, t ex som här hos svärfar och hans fru utanför Sälen. För en gångs skull var det inte invaderat av insekter, som annars frodas här!
---

---

Vi avslutade med bröllop i Sundsvall i lördags. Jättefint och fantastisk underhållning eftersom stora delar av deltagarna är i underhållningsbranschen på olika sätt. Mycket musik och stämningsfulla tal! Roligt att träffa släkt som man inte ser så ofta också.

---

Jag hann med en lite bloggträff i mini-format också, då Kristin med bloggen "I mitt paradis" var här uppe i sin sommarstuga. Vi sågs på loppisen på Siggesta gård, och sen kom hon förbi min bod. Vi höll på att prata ihjäl oss tror jag :) Det var så superkul att snattra om allt som har med inredning och bloggar att göra. Tack för besöket Kristin! Hon tar fantastiska foton, och lyckades till och med fota inne i min mörka bod, som ni kan se här. Hon har en utlottning just nu, som ni kan se uppe till höger här i min blogg.

---

Det blev inte så mycket loppande på vår korta resa som jag hoppats, men desto mer här hemma på Siggesta har det blivit under sommaren. Ni ska få se så fort jag fotat lite.... Kram, Tina

---

9 kommentarer:

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Välkommen tillbaka efter ett litet uppehåll! Ibland blir det så att man inte hinner eller att man inte orkar bara..hoppas att kiropraktorn har hjälpt! Håller med om att man blir helt seg å mör efteråt! Ser att du har gjort en hel del..å det är så härligt med bröllop, det är så romantiskt vackert! Vad fin piedestalen, å hur du har lagt upp med sakerna!

Må så gott!
Kramar Elin

Kristin sa...

Hej Tina! Tack för de rara orden! :-) Nu är Matildas lilla bord målat och det blev jättebra ihop med stolarna jag redan hade. Det kommer nog bild så småningom, men jag har inte hunnit fota än (jobbar ju nu igen så dagarna går åt till annat!).

Vad trist att du inte blivit bättre. Du får be kiropraktorn vrida till dig ordentligt nästa gång (nej hu, men jag hoppas du blir bättre).

Kram och ha det bra!
/Kristin

Hanna sa...

Fin piedestal.
Hanna

Anki sa...

Hej & vad kul att du är tillbaka!
Piedestalen är jättefin, påminner om en vi hade för måååånga år sen!
Ska bli roligt att se vad mer du köpt!
Tittade på "bodbilderna" & vad fint det var! Mysigt litet krypin *ler*
Hoppas du blir bättre snart!

Kramis Anki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Tina!
Och välkommen tillbaka! SKönt med lite semester ibland... Ser att du hunnit med lite iaf...
Så härligt med bröllop, det skulle jag gärna vilja gå på, men det är ju aldrig någon som gifter sig..:(
Kram
Marie

Stina sa...

Hej du gumman!

Här sitter jag och säger att jag INYTE ska måla min korg vit. Så ser man din fina vita. Nu vet jag inte längre.;-) Kramis

Anonym sa...

Tänk så fort en sommar går och du verkar ha haft det jättebra, Det där med bloggandet det blir nog lite si och så under sommaren, det är ju såååå mycket annat man vill göra istället.

Kram Pernilla

Blåbär och Mjölk sa...

Nämen hej Tina! Tack du söta för kommentaren inne hos mig. Som du ser så lägger jag inte ut nya bloggar särskilt tätt. Utan det får bli lite som jag känner. När jag har en liten tid för mig själv och datorn.
Åhh! Var de det här bröllopet du skulle på!?! Sundsvall, så nära mig. 5 mil bara. Härnösand. Om jag hade haft körkort skulle jag mött upp dig och tagit med dit på en loppis runda, haha. Men som du skrev hos mig så hann du/ni inte med så mycket när ni var här uppe. Men nästa gång så! Skulle vara super kul!:)
Nu ska jag förberada lite middag!
Önskar dig fina dagar och krya på dig!
Bamse kram / Åsa

emmalill sa...

Låter som en underbar sommar. Tycker om bilden med sparken:)

Emmalill