torsdag 23 juli 2009

Korgmani....

---
Korgfnatt har jag fått igen, och färgsprutan går varm! Jag älskar korg och rotting (inte sorten man får smisk med dock...). Korgar, stolar, kistor och väskor. allt tycker jag om som är flätat :)
---
---
Inte blir de sämre som vita heller, den här var vinröd.... ryyys!
---
---
Finns det finare förvaring?
---

---

Den här var lite annnorlunda, med porslinshandtag. Och nej, jag har inte bakat.... Äkta köpebullar ur frysen :) Jag börjar nästan få in semesterkänslan så här andra dagen, inga tider att passa ... Hoppas ni andra har det skönt också, jag tycker att det låter så på er :) Kram, Tina

---

14 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Så fint, så fint! Men du, har du en sådan där profssfärgspruta som jag har sett i Roomservice? Lyllo dig i så fall :-).

Härligt att kiropraktorbesöket gav så bra resultat! Måste vara underbart att vara av med nackproblemen nu, kan jag tänka mig :-).

Kram från Helena

Helena Dovier sa...

Svårt ord, det där - proffsfärgspruta skulle det stå :-).

Anki sa...

Fint med korgar i alla storlekar o modeller...sen att dom är vita gör ju hela härligheten, hihi...Snyggt!! & sååå användbart!

Ha det fint vännen! Kram kram!

Hem & Harmoni Marie sa...

Härligt vitt och fräscht! Gillar speciellt bilden på överkastet i den stora korgen... somrigt och fint!

Kram Marie

Nettan sa...

Jättefint, en sådan tvättkorg har jag med målat vit =), men funderar & måla min rottingkista med, nu när jag såg va snygg din vart !
Kram i regnet / Nettan

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Jättefint! ja, det gör susen med lite färg och speciellt den vita färgen! Visst är det bra med frysebullar, när man själv inte orkar att baka:P

Ha en trevlig lördag!
Kram Elin

Vitt o Vältummat sa...

Har en sådan tvättkorg och vitmålad blir den ju jättefin!
Kram/Åsa

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Jag är helt inne i en målarperiod,nu skall jag forsätta med ett arkivskåp.
Så fint det blev, så du sprutar,det måste gå fort då.
Ha det så bra.
Kram Agneta

Hanna sa...

så mysigt.
Hanna

Ann-Catrin sa...

Godkväll..här är en till som har korgmani..
så söta dina var

kram på dig
A-C

Kristin sa...

Hej Tina! Ääääääntligen har jag haft tid att sitta vid datorn sedan vi kom hem från Värmdö, så nu finns det lite bilder från din bod på min blogg! :-)

Den lilla hyllan jag köpte åkte upp på väggen i matsalen idag, det blev så bra. Lillfian fick inte ha den på sitt rum alltså, mamma gillade den för mycket *ler* Har inte heller börjat måla bordet men det kommer, för nu är vi näääääästan färdiga med allt annat husfix - hurra! Enda mörka molnet är väl att jag börjar jobba imorgon men jag har ändå haft en lång semester och tycker jag hunnit med en massa, så det är väl "dags" för jobb nu igen rent tekniskt!

Hoppas ni har det bra!

Kram Kristin

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken korginspiration, jisses så mycket vackra korgar du har.
Kram/Ingela.

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Tina!
Nu var det bra länge sedan jag tittade till bloggen. Tack för ditt söta svar inne hos mig.
Jag måste bara skriva och fråga om du har hunnit åkt uppöver landet ännu? Du skulle åka i Augusti skrev du. Men om du ser detta så kan jag tippsa om en loppis som finns i Tynderö. Din vän vet säkert vart det ligger. Och om du åker upp till Härnösand. Ska du absolut svänga in vid Ärlandsbro! Ligger precis utan för min stad. Där finns en dröm loppis och antik bod som heter "Blå porten". De har öppet udda veckor. Från Tor-Sön. De har även ett litet fik. Där kan man köpa sig en kopp kaffe och något gott hembakt.
Så åker du hit upp så tycker jag absolut att du ska ta en sväng dit!
Jag har också telefon nummret till dem, om du skulle vilja ha det? Bara hör av dig till mig så får du det.
Korgar! Åhh så fina dem är. De kan man nog inte ha förmånga av. Och vet du vad, Blå porten hade en del korgar! Även sådana stora att ha lakan i ect.
Önskar dig en trevlig resa och jag hoppas att du finner någon bra loppis att besöka!
STOR kram till dig / Åsa

Millas hem sa...

Jättefina dina vita korgar är!

C