onsdag 26 augusti 2009

Lekhörna

---
Jag kunde inte hålla mig längre :) Den här sommaren har jag hittat så många barnmöbler mm, som är så roliga att måla och ännu roligare att ställa fram. Det blev en fin kväll här, och då passade jag på att leka kafferep under äppelträdet!
---
---
Jag köpte den lilla kaffeservisen i plåt igår, just med detta hyss i tankarna... Maken tittade lite konstigt på sakerna i kassan, men han är van vid mina konstigheter och frågade inte ens :)
---

---

Servisen kom i den söta väskan. Är det något jag tycker om nästan mer än korgstolar så är det mini-modellen! Det här är nog den tredje jag målat vit, och de brukar inte bli långvariga i boden. Jag önskar ofta att jag hade en lekstuga bara för min egen skull, och spar små tvättbrädor och annat jag hittar som inte tar så stor plats.... Det vet INTE maken om, då skulle jag få höra det till leda när jag vill rensa ut annat här hemma :) Kram, Tina

---

9 kommentarer:

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Servisen var prickig och grann man blir glad av att se på den,undrar hur den är att dricka ur?
Kram Agneta

Blåbär och Mjölk sa...

Åhh men kära Tina!
Min dotter skulle ÄLSKA att komma på kafferep hemma hos dig.
Själv har hon en lekstuga uppe bland träden! Vi har just hissat upp den bland trädens toppar. Blev jättebra.
Men nu till saken. Hon har ingen kaffeservis. Men vill så gärna ha en. Dessutom fyller hon år om någon månad. Och jag blev nu jättekär i eran rödprickiga. Den vore perfekt till henne som födelsedagspresent!
Så nu undrar jag vart du har fått tag på den fina väskan med kaffekopparna och allt som hör till??
Jag hoppas att det är okej att jag frågar..? :)

Mycket fina och söta barnmöbler du har där. Allt blir så fint med den vita färgen.
Hihi, en egen lekstuga säger du. Du kan få inreda våran lekstuga uppe i trädet om du vill! Jag är nämligen lite höjdrädd...

Önska dig härliga dagar!
Kram / Åsa.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Mini möbler är så gulliga! Tycker oxå att minikorg stolen är söta! Vad sött med servisen du köpte, passade verkligen in! Haha den förundrande blicken kan jag oxå få av min man och han vet att jag har sådana idéer att han inte hänger med i svängarna men låter mig få göra mitt:P

Ha en trevlig forts. på dagen!
Kramar Elin

Tidsmästarinnan sa...

Hej goa Tina,
men gode tid vad du FYNDAR!! Och vad fint du gör med fynden, helt förvandlade blir de... Tråkigt att höra att du behöver gå hos kiropraktorn, men det verkar som det hjälper, och det är ju positivt!
Här kommer många varma sensommarhälsningar!
Kram
Susanne

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vad härligt du fixat med barnmöblerna...vitt o rött är ju så SÖTT!!!!!!!!

HA det så gott!
MiaMaria

Blåbär och Mjölk sa...

Hej du rara Tina!
Vad du är snäll! Tittade just till min sida och läste ditt svar. Gissa om jag blev glad! :)
Nu är jag här och letar efter din mailadress...??... vart står den? Men gud, nu är jag nog så himla trötter att jag inte kan se vart du har adressen? Klickade in på din profil men...nej jag såg ingen där heller.
Kanske jag upptäcker den när jag är på väg härifrån, hihi. Det brukar ju vara så ibland. Att när man slutar att leta, ja då finner man det! :)
Ialla fall så tar jag tacksamt i mot din hjälp ang dockservisen.
Jag är så glad! Jag räknade nog inte med att du skulle svara. Du är verkligen jättesnäll som gör det här för mig. Och tösen min. :)

Om du inte får något mail under dagen i morgon, så kanske du vill vara så snäll och maila mig?? För då har jag inte listat ut vart du har din mailadress. Gud vad jag känner mig dum för att jag inte ser den..hm.

Bäst att jag går och lägger mig nu.
Önskar dig en fin dag i morgon!
Kram, så hörs vi snart igen!
Åsa.

Lallis - liv och leverne sa...

Underbart sött:)
Kram Lallis

Penseldraget sa...

hej
underbar färgkombination =)
kram pia

Vivvi sa...

Hejsan
Vilka fina barnmöbler du hittat! Har fullt upp med att hitta barnmöbler till min dotters rum och vill gärna inte handla nya, utan vill just ha gamla som man kan måla om själv.
Var hittar du dina fynd:)
mvh Vivvi