måndag 20 juli 2009

Diverse loppisfynd...

---
De här sakerna fick fick följa med hem från bakluckeloppisen igår. En liten vit terrin hittade jag också, den får vara med på bild en annan dag. Billiga var de allihop. De vita fläckarna på bordet är ett barnlakan och örngott med fina vitbroderier....
---
---
Vid tidigare tillfällen hittade jag de här järnkorgarna. Har ingen aning om vad jag ska göra med dem, men det brukar lösa sig :)
---
---
En karmstol med fina former. Sitsen är för tillfället naken (= avklädd) och ville inte bli fotad...
---
---
Liten fin hylla med visst renoveringsbehov...
---
---
En stol till som kommer att bli jättefin! Så fina utsirade mönster... Klatschig klädsel va?
---
Nu vet ni vad en del av semestern kommer att ägnas åt :) Mycket mer finns det i gömmorna sedan tidigare, så nu måste jag göra ett ryck! Kryssningen i torsdags/fredags var jättekul! Jag har alltid avskytt Finlandsbåtar, men har nog mest åkt med ett annat bolag de få gånger jag åkt. Birka Paradise åkte vi med nu, och med fint väder var det så skönt att sitta ute hela vägen hem! När man är 25 personer har man ju oftast kul vart man än är, men det här var riktigt bra.
---
I lördags blev det båttur igen med egna båten. Fint väder igen. När jag sitter där på en klippa i godan ro, ringer min kompis från gymnasiet, R. Vi har inte setts på flera år nu, och hon stod på min uppfart med man och en kompis till ... Typiskt! Det hade varit så kul att få träffa dem, men det går väl fler tåg hoppas jag. Ha det bra alla sommarbloggare! Kram, Tina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina fynd du har gjort....Bakluckeloppis det finns inte här uppe, är faktiskt sugen på att ordna något sånt, enkelt och smidigt att sälja direkt från bilen.

Kram Pernilla

lyckebrants lycka sa...

Hej, vilka fina saker du fyndat, skulle vara kul att få veta vad du gav för respekitive sak!
Ha en bra dag!
Rose-Marie

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Åh, så fina saker!! Åhh, vad fina dem kommer att bli! Helt underbart att ha en massa projekt framför sig..:P

Kram
Elin

Anki sa...

Hallå i boden!
Gud vad mycket fint! Du kommer att göra helt underbara saker av dessa!
Det är dåligt med baklucke-loppis här oxå...när det väl är, brukar dom veta att sätta pris på grejerna! Det verkar som dom gärna tar med sig grejerna hem igen, om dom inte får begärda priser...ofta överpriser...men å andra sidan är det ju redan packat o klart, hihi...

Ha en fin sommar & goa kramen!

idémakeriet sa...

Som alltid brukar du göra jätte fina saker av ditt loppisfynd så du ska väl lyckas med det denna gången också.
Skönt med ledigheten, jag kan redan gissa vad du kommer att göra.
Jag tror man kommer att finna en vitt spräcklig Tina.
Önskar dig många varma solstrålar.
Kram Gerda