torsdag 16 juli 2009

I'm back!

---
Nu är jag nästan på banan igen efter två besök hos kiropraktor. Det är många som har synpunkter på dem, trots alla år de funnits nu, men för mig är det rätt. Jag hade inte ens insett hur illa det var den här gången, man vänjer sig vid allt efter ett tag :) Redan efter första gången kände jag mig 50 % piggare! Det stjäl stora mängder energi att ha låsningar här och där. Nu har jag piffat lite bredvid ytterdörren, på ett av mina älskade symaskinsbord.
---
---
Den här kannan hittade jag på rea på NK:s avdelning för konstgjorda växter! Undra på att de fick rea ut dem där :) Den är perfekt mellanstorlek tycker jag, de stora blir ju så tunga med vatten i. Jag gjorde en schablon med vårt husnummer och målade på det för kuls skull.
---

---

När man väl har schablonen gjord, är det svårt att sluta :) Den här zinkkrukan loppade jag för en guldpeng. Nu hänger den dekorerad på väggen till vårt "svartbygge" där vi har jordsäckar mm. Ikväll åker vi ett jättegäng med ungar från 10 år och uppåt, med Birka Princess. Det ska bli kul eftersom vi är så många, annars gillar jag inte de där båtarna så värst. Jag har så mycket möbler att göra klart, så det är tur att min semester börjar nu, och att vi ska vara hemma för en gångs skull! Tack för alla hälsningar och nack-tips :) Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Symaskinsbord är ju så fint! Älskar mitt!
Kram Agnetha

Kristin sa...

Hej Tina! Å vad bra att du är bättre!!! Det är verkligen inte kul att vara dålig, coh särskilt inte när man har semester!

Bra idé med svart stol till vårt skrivbord där uppe, det skulle ju passa till det lite mer maskulina draget. Återstår bara att hitta en svart stol då ;-) Gärna en sliten coh nött så klart... och i en modell som passar. Annars får jag väl måla om en befintlig som står ute i lagården coh ändå inte gör någon nytta.

Ha det så bra på båten!

Kram från Kristin

Luiza sa...

Hej!
Så avis jag blir på ditt bord, vill ju också ha... Kul att du är bättre nu.
Ha det så trevligt på båtresan, jag vet hur det är när man vill så mycket , men ska iväg på annat...
Kram

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vad bra att kiropraktorn hjälpte!! Alla har sina metoder, det finns inget som säger att den är bra eller inte, vi alla är ju olika individer! Vad fint det blev med schablonen!! Ja, har man börjat en gång så är det svårt att låta bli! Ta hand om dig och vila mycket!
Ha en lugn solig helg!

Kram
Elin

MiaMaria sa...

Härliga bilder och fiffigt med nummret på dina zinksaker...

Hoppas att du har en skön sommar och att du får en härlig båttur//MiaMaria

Hanna sa...

Åh så vackra bilder du bjuder på.
Hanna

Ardisia sa...

Hej! Vad skönt att du har blivit bättre :) Tror det är ganska viktigt att fortsätta med behandlingen trots att du känner dig bättre nu, i förebyggande syfte typ.

Vilka fina zink- saker! Blev jättesnygga med numrena på!

Ha en bra helg! Kramis //Mia