måndag 12 januari 2009

Smårutigt...

---
Jag har ofta tittat på de tunna bomullstyger i pepitarutor som finns på de flesta tygaffärer. De finns ofta i så många fina färger, men är ju egentligen för tunna för att sy kuddar mm av. När jag såg det här grårutiga slog jag till utan att egentligen ha användningsområde klart för mig (inte helt ovanligt).
---
---
När jag före jul fick ett anfall på mina gamla fula köksgardiner (över min döda kropp att ni får se före-bilder) ville jag snabbt få upp något som passade över julen och ett tag till. Jag har nämligen ett fint tyg jag köpt på Gotland, med nytryck av 1700-talsmönster. Det ligger i ett skåp och väntar, eftersom jag varit för feg för att sätta saxen i det :)
---
---

Det är alltså ett "fusk-bygge" utan like ni ser. Upprullade på ihoprullat papper, påstrukna band, upphäftade i fönstren med häftpistolen och med pålimmade rosetter.... Jag skäms inte ens, eftersom det var det bästa som blev gjort här denna jul pga illvilliga baciller mm!

---

---

Alla lampkjolar behöver ju inte vara vita tänkte jag sedan.... Jag är helnöjd med denna, som får flytta ut i boden nu. Där finns det ett gäng ommålade lampfötter som behöver kläder. Kanske kan jag nu frossa i fler färger av detta tyg. Det finns ju med ränder också! Kram, Tina

---

6 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättefint med det smårutiga tyget!
Kram
Marie

Compact Garden sa...

Det blev ju superfint, riktigt vårfint,det kanske är bra ibland att köpa när man hittar ett fint tyg och låta fantasin få tag i en...:-)/Anne

Kristin sa...

Hej hej! Vilket härligt tyg och vad fint det blev! Att det är fusk känns inte på bilderna! ;-) ...och jag antar att det inte är många som går och klämmer på en gardin i verkligheten heller?

Jag gillar sådana där rullgardiner! Modellen är jättefin!

/kristin

Helena Dovier sa...

Fuskbygge eller inte - det spelar ju ingen som helst roll när det blev så snyggt!

Kram från Helena

Morfars bod sa...

Du det blev jättesnyggt, vem bryr sig om det är fusk. Ser vårfräscht ut.
Mvh,Vilda Tanten

Fake cake sa...

Dina "Fusk" gardiner var verkligen en kanonide som jag tänker använda mig av:) tack för tipset

Hälsningar Lotta