söndag 18 januari 2009

Jag har fått pippi!

---
I det omtalade gäst/arbetsrummet (som aldrig blir färdigt), ville jag ha en del saker som inte var så lätta att få tag på. Bland annat en skolaffisch i naturfärger. En dag på Myrorna hittade jag en gammal fågelbok som innehöll 16 planscher med fågelbilder. Både stilen och texten påminner om skolaffischer. Jag rev ut planscherna, slängde bort resten av boken och scannade in bilderna i datorn. Med lite justering kunde jag sedan printa ut dem i A3-format. Färgerna blev lite annorlunda i större format, men de blev fina ändå.
---
Hemma fanns det en gammal IKEA-ram som aldrig kommit till användning i brunbetsat trä. Listig som jag är, försökte jag bära två ramar med glas och baksidor lösa, och det gick ju som det brukar.... Krasch och klirr! Fula ord, sopkvast och dammsugare. När jag lugnat ner mig insåg jag att det skulle se mer ut som en skolplansch utan glas, så slutet gott allting gott :) Efter två lager vitfärg, schabbning och en stump kedja till upphängning är jag mer än nöjd med min fusk-plansch!
---
Ha en bra vecka nu allihop! Jag laddar för något extra, eftersom det snart är ett år sedan jag började blogga... Kram, Tina

5 kommentarer:

Compact Garden sa...

Det är ju rena lyckan att hitta så fina bilder..brukar rota runt utan någon större tur, tänk att det ibland ska hända en olycka eller annat för att man ska se andra möjligheter..snyggt blev det i alla fall, ha en fortsatt skön helg/Anne

Anonym sa...

Supersmart och supersnyggt!!
"Det finns inget ont som inte har något gott med sig" Sägs det ju...

Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Och inget ont som inte har något gott med sig!
Ibland passar de gamla visdomsorden bra...
Kram
Marie

MiaMaria sa...

HeJ Tina!

Blev ju jättefint!

Och så fin du ha sytt till köket..det är vackert med rutigt.....

MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Det blev ju hur fint som helst! Jag är också förtjust i gamla skolplancher men de är inte helt lätta att få tag i förstår jag. Själv köpte jag ett gäng förra sommaren på en auktion, de blev inte billiga... men man kan ju inte få allting billigt tyvärr :)

Ha det bra!

/ Jenny