onsdag 21 januari 2009

Burkar från Granit

---
Igår kände jag bara för att köpa något. På lunchen hamnade jag på Granit. Ifall någon inte varit där, så är det en affär för ordning & reda... De har lådor, burkar, köksprylar mm. Allt är i svart, vitt, zink, glas och trä. Mycket vilsamt för ögat alltså! De här burkarna i zink har jag tittat på förut. Nu inhandlades en av mellanstorlek som jag absolut inte har en aning om vad jag ska göra med :) Egentligen gillar jag ljusare zink bättre, om jag ska vara petnoga, men en hundralapp jämfört med flera för en "onödig" sak känns bra...
---

---

En bullig glasburk blev det också, jag tror att det är den längst till höger med havrekuddar i. Den är inte rund utan mjukt fyrkantig och riktigt stor. Det gick ner säkert 50 värmeljus i den! Så den har redan fått en uppgift åtminstone.... Kram, Tina

---

5 kommentarer:

K sa...

TACK ;D
Otroligt fina zinkburkar!!! i like ;D
kram/K

Kristin sa...

Hej du! JAg gillar också Granit, synd bara att jag bor så långt bort från någon affär nu. Zink älskar jag ju alltid så jag hade också gärna lagt vantarna på en sådan fin burk!

kram kram / Kristin

Tidsmästarinnan sa...

jag gillar också dina burkar! och vilken fin fågelaffisch du gjort!!

Men du, jag måste bara skriva apropå &-tecken - jag vet absolut att jag har sett ett rostigt sådant! Det jag såg fanns i en butik i Halmstad som heter Hemlängtan, men Årstiden här i Stockholm säljer likadana bokstäver, så de borde ju veta om det finns ett &-tecken också! Jag är bombis för jag tyckte det var så fint...

Hej och kram favvobloggis!

Vardagstugg sa...

fina burkar! Önskar vi hade Granit här också! Hoppas på att dom nån dag kommer hit också!

Ha en trevlig dag!
Annelie

Ann-Catrin sa...

Hej Tina!!

De där zinburkaran har jag misanna sneglat lite på med.. himla fina de är. fast jag har så knökfullt hemma.

Vet du ranunkler står sig mycket längre än tulpaner..
när du köper tulpaner glöm inte att snitta dom först och låt dom stå kvar i plasten minst en halvtimme. Snitta igen vid behov och byt vatten.

Kramar
Ann-Catrin