onsdag 25 juni 2008

Pion-explosion!

Lovade ju bilder på mina pioner... Nu är de i full blom båda plantorna, och vackrare blommor finns inte! Vi har semester nu i två veckor, så jag kan gå och sniffa på dem när jag vill :) Vi brukar sällan vara lediga så här tidigt annars, och då brukar det kännas som om de blommar över när man är på jobbet...

Som jag berättat förut fick jag dessa båda plantor från mamma och pappas tomt för många år sedan. Då trodde jag att de var likadana, men när de väl började blomma visade det sig att den ena blir vit i mitten och något ljusare rosa än den andra som är cerise. Nu när mamma sålt huset är det extra kul att ha lite plantor kvar här och där. På fredag åker vi till Lund för att hälsa på gamla vänner som vi inte sett på över 10 år. Det ska bli så kul! Har ni några tips på loppisar/affärer i södra Sverige och kanske i Danmark så skulle det vara kanon! Semesterkramar,Tina

PS. Glömde tala om att de doftar fantastiskt också.... DS.

4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godkväll!

ja tänk pioner.. det är något speciellt över dom... de blommar så fantastiskt... och så är det över... vi brukar ofta oxå vara borta precis när de blomer som bäst.. sen när man kommer hem ligger alla kronblad på marken.
Mina víta blommar så vackert nu.. men mina doftar ingenting.hmmm!
Dina är ju fantastiska!!
ha så trevligt i Skåne.. sorry inga bra butikstips här...

Kram på dig A-C

K sa...

WOW WOW vicken treeevlig explosion ! Här består explosionerna endast av en trööött sliten irriterad gammal morsa ;D
Tur de är underbara ibland åsså...de små liven !
kram o njut av semestern ;D /K

Inspiration i vitt sa...

Pioner är bland det finaste som finns och doften är såå njutfull.
Själv fick jag köpa mina för 35:- kr st köpte 10 st och ska njuta så länge det bara går.
Kram på dig/Ingela B.

C De-sign sa...

Visst är det något alldeles extra med pioner!!! Underbara att ta in och njuta av!!! Låter härligt med en tur till Skåne! Kramar fr C