torsdag 16 april 2009

Överraskande resultat...

---
Vissa saker ramlar man över och plockar med sig hem på vinst och förlust. Den här kistan är jättestor, och ingen annan verkade vilja ha den. Maken slet sitt hår när jag kom hem med den, men den åkte in i boden till slut. Nu är den äntligen färdig, och den blev såå mycket bättre än jag kunde tro! Beslagen är så fina och syns ju mycket bättre nu.
---

---

Handtagen i läder hade jag inte hjärta att ge mig på. Jag älskar gammalt slitet läder i den här fina bruna färgen!

---

---

Nyckeln finns inte kvar, men det tycker inte jag spelar någon roll.

---

---

Så här såg den ut innan. Ovanpå hade de försökt slipa den trären. Inte så listigt eftersom det inte är trä utan någon form av väv mm under färgen.... Idag var det så fint och soligt ute, men attan vad kallt! Än får ni gå med b'åd strumpor och skor, än är det vinter kvar säger mor..... :) Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Goder afton Tina!

Ja men man tror ju inte att det är samma kista alltså... snyggt jobbat!! (He he, jag har fått reaktionen *slå sig för pannan* mer än en gång när man drar hem något fynd... men det brukar bli godkänt sen!)
Kram och gonatt!

Kristin sa...

Hej Tina! SÅÅÅÅÅÅ FINT! Jag letar också efter en kista med platt lock, men alla i min väg har välvda och det passar inte mig - jag hade tänkt ha det som soffbord i lekrummet så småningom. Det är ju lite väl hårt att önska att barnen kunde balansera saftglas på välvda ytor... *fniss*

Den blev verkligen jättefin, och det är väl det som skiljer oss inredningsbloggare och -älskare, att vi kan se vad man kan göra av en pryl som andra mest bara tycker är skräp.

ha nu en bra helg, här är också soligt men ingen värme direkt, men det är ju i alla fall bättre än grått och regnigt!

Kram! Kristin

lottens vita och gröna sa...

nääää ohhh gahhh vilken underbart fin kista, vill haaaaaa!!!

varmkrma lotten

Anonym sa...

Wow vilken uppfräschning du har gjort på den jättekistan...man kan ju inte tro att det samma, supersnygg blev den.

Ha en skön helg
Kram Pernilla

Inspiration i vitt sa...

Hej Tina, tack för dina kärleksfulla ord, jag blir såå glad vet du.
Din kista blev hur snygg som helst efter din förvandling.
Kram på dig/Ingela.

Stina sa...

Den där blev supersnygg.:-) Kram

Marianne sa...

Vilka fina bilder du visar och vilken bra idé det där med cykelstället!

Marianne