torsdag 21 augusti 2008

Sommaren är INTE slut än!

Jag vägrar! Sommaren är inte slut ännu! Så länge löven är gröna tänker jag intala mig det.... Länge har jag funderat på något som piggar upp bredvid ytterdörren, men inte kommit på något bra. Vi fick en jättestor blomsteraffär här ute för några år sedan. Jag blev inte imponerad. Det är ett varuhus för blommor mm, de har mycket av de sorter som finns inne, men ingen vet något och mycket ser halvrisigt ut. Den har jag konsekvent bojkottat sedan den tvingade vår fina handelsträdgård att stänga... Nu kom det en ny affär i Nacka, Blomsterlandet. Mycket bättre sortiment och fräscha växter. Där hittade jag den här väggkorgen, och då klickade det till i hjärnkontoret! Brunt är nu inte min färg, så fram med sprutan igen. Jag är mycket nöjd! Kram, Tina

2 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den blev ju kanonsnygg!
Man kanske skulle titta igenom sina utomhuskrukor...man kanske hittar något guldkorn
KRam
Marie

Hjärtats saga sa...

Hej!
Hoppas att det var härligt på Mallorca. Dit skulle jag också vilja åka igen, var där i början av 70-talet.
Vad jättefint det blev med den vita korgen.
Det ska visst bli varmt igen - hoppas att det blir så, för här har det inte varit så varmt väder, framförallt inte på kvällarna. Hoppas det blir varma kvällar, för det saknar jag verkligen.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin