onsdag 30 januari 2008

Hej hopp! Här kommer en bild på ena väggen i min matkällare. Där har jag klistrat upp vinetiketter med tapetklister. Det är lika kul varje gång att fylla på här, och då menar jag inte att tömma flaskan först :) Jag är dålig på att dricka, men det finns så många andra som är mer än villiga att hjälpa till! För länge sedan såg jag i en tidning ett tips om att klä ett litet skåp med etiketter. Det fastnade nog i bakhuvudet.... På senare tid har det blivit svårare att få till det, både på grund av bibbar (= bag-in-box, hatar dem... , fula på bordet, skvätter, folk dricker för mycket) och att vinproducenter inte längre använder vattenlösligt lim till etiketterna. Förr räckte det med att lägga ett gäng flaskor i diskhon och vänta. Nu står jag med varmluftspistol, bränner mig, river sönder etiketten i alla fall, och SVÄR.... En del släpper inte då heller. Hmpff :( Det roliga är att det är fint redan när man börjar med några stycken mitt på väggen. Jag har enbart tagit vinetiketter, men många är likadana. Då försöker jag sätta dem så långt ifrån varandra som möjligt, och växla mellan ljusa och mörka. Ha en bra tisdag, Tina

6 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Hej Tina!
Välkommen ska du vara i den här förunderligt sköna bloggvärlden.
Det är så roligt och ger inspiration, idéer och framförallt goda blogvänner.
Fin vägg du har stylat till. Vad det gäller vinboxar kan jag tala om att det finns vackra, shabby-chic sådana. Har jag läst i den tidning. Undersök på systemet.
Kramar och tack för kommentar hos mig.
Eva Agnes

Handplockat sa...

'åååh vilken härlig ideeeee

Mums

kulatt ha hittat hit till dej

Lea sa...

Hej hopp!
Det här var en trevlig ny bloggbekantskap må jag säga, fiffiga idéer och fina bilder.
Hit blogghoppar jag gärna in fler gånger.
Ha det så bra!
Hälsningar Lea från Piteå

Skatan sa...

Men du! Jag blir så glad när någon vill länka : ) Tack för det! Det värmer varje gång. Välkommen till blogosfären, på den här sidan. Det är underhållande! HOppas du kommer att gilla det.

Skatan - nyss hemkommen från huvudstan : )

PS - hoppas vi ses igen!

LantlivsAnette sa...

Åhh wow..vad fint..vilken fin ide för dom som har en vinkällare..här i huset så dricker vi inte vin..jag gillar inte det tar hellre en kall öl nångång...men man blir sugen att köpa en flaska bara för etiketternas skull..fniss...
Kram Anette

Smycka dig sa...

kul ide, vinetiketter kan ju vara så vackra...
Fin blogg du har
Ha det bäst
Lotta