söndag 27 januari 2008

Favoritsaker

Jag kom av mig efter första inlägget... Nu ska jag försöka mig på att visa upp mina favoritsaker, några åt gången. Efter att ha läst alla fina bloggar där ute, är jag så full av inspiration,
att jag inte vet vart jag ska börja! Vill ändra allt nuuuuu :)
Först blev jag lite villrådig: Är jag SÅ lantlig? Vill jag ha bara vitt? Vårt hus är ju inte gammalt osv... Tack vare alla er andra, har jag nu insett att: Jo, jag är rätt så lantlig (ni kommer att se det på mina favoritsaker). Allt behöver inte vara vitt.... Det går bra att "lanta till" vilket boende som helst nästan!
Lampan ovan är en favorit. Skärmen kommer från Årstiden, och foten från Åhléns. Den har jag inte haft så länge.
En annan favoritsak är min farfars lunchväska. Min farfar var stins i Hälsingland och Ångermanland, men dog tyvärr långt innan jag föddes.

En gång i tiden var jag väldigt bra på att sköta om krukväxter.Med tiden har den förmågan mattats av, förmodligen beroende på mycket att göra samt begynnande senilitet... :) Därför fick nästa favoritsak länge stå på undantag, eftersom min favoritväxt, murgröna, hör till dem som inte uppskattade min skötsel (eller brist på sådan snarare). Denna korg med handtag av vinranka, blir bara fin med murgröna tycker jag. Nu har jag blivit så kaxig, att jag dessutom köpt två jätteringar med någon slags murgröna till köket, de står i fina krukor från Zetas trädgård. Än så länge lever och frodas alla tre.... :)

Min allra första favoritsak vann pappa och jag på lotteri när jag var bara några år. Mamma låg hemma sjuk, när vi kom hemsläpande på min 'Bumbum'. Han hängde med länge som sängkamrat (jag var rätt så mörkrädd). I många år nu, har han fått sitta i en garderob i mammas syrum, trasig och bortglömd (förlåt, Bumbum!). Min mor sålde huset i somras och flyttade till lägenhet, med utrensning som följd. På julafton fick jag därför en mycket uppskattad julklapp. I en papperskasse satt min Bumbum, lagad och med en nystickad väst! Tack mamma!

Visst ser han stolt och nöjd ut? Rentav mallig.... Kram, Tina

Inga kommentarer: