måndag 28 januari 2008

Vårblommor inne

Kunde inte låta bli ett litet kvälls-inlägg... Typ kvällsmacka! Jag är så nöjd med blommorna jag klämde ihop på ett silver (?)fat jag köpte på Myrorna i fredags. Bilden blev väl inte så lysande, men det är vita krokus med en fönsterfikus som jag delade och klämde ner på båda sidorna och resten av jorden täckte jag med den grönaste mossan jag hittade på "mitt" berg. Det är sånt som jag alltid beundrar i tidningar, men aldrig kommer till skott med att fixa själv. Bredvid står två till av mina favoritsaker. En gammal syltburk som jag har som ljuslykta, det står 3 L på den, men det syns nog inte här. Nötfatet är kvar efter julen. Det är gjort av aluminium tror jag, det kallas något speciellt som jag inte minns. Jag köpte det för en struntsumma på Prylboden, en lokal butik med gamla saker. Nötter tycker jag inte om, men köper dem varje jul för att det ser så fint ut.... :)
Visst är mini-rosor i kruka för söta? Den här köpte jag samtidigt som de andra i silverfatet, just med den här pyttelilla vasen i åtanke. Den köpte jag också billigt på Prylboden eftersom den har en liten buckla baktill. För att ni ska förstå hur liten den är, ställde jag den bredvid tvålpumpen (som i och för sig är lite större än vanliga). Visst är den också fin? Den är från House Doctor, och bor i vårt nyrenoverade badrum. Det ska jag visa er en annan gång, när jag piffat till det sista. Kram, Tina

Inga kommentarer: