tisdag 29 januari 2008

Blogginspiration

Här är ett konkret exempel på vad jag fått inspiration till från bloggvärlden. En zinkkruka som en granne gav mig, stod länge utomhus och skräpade. Tänkte väl stoppa blommor i den, men glömde bort den. Under hösten brukar jag diska ur alla utekrukor jag tömmer, och ställa undan dem till nästa år. Eftersom den inte är så stor, diskade jag den inne i tvättstugan. Där blev den stående ett tag till... Plötsligt när jag hoppade runt bland bloggar, såg jag flera burkar med etiketter. T ex i Anettes fina tvättstuga (Lantlif) . Fick leta ett bra tag på nätet innan jag hittade någon form av etikett att printa ut (jag tror det är ett vykort faktiskt). Sen klippte jag ut den med taggsax som Agnes tipsat om (Agnes Shabby Chic), och sprayade etiketten med spraylim, så att jag kan ta bort den om jag behöver diska krukan eller så. Jag knöt ett snöre runt halsen, och sen var jag nöjd! Tack alla ni där ute! Nu ska jag bara hitta den ultimata platsen för min kruka .... :) Jag kommer att fylla på listan över bloggar jag gillar, var så säker! Kram, Tina

3 kommentarer:

Stina sa...

Hej vännen!

Vad fint du har det här.

Hoppas att det fixar sig, med det lilla "krånglet".

Kram Stina

Stina sa...

Kram till dig.:-)

LantlivsAnette sa...

Åhh Välkommen in i blogg världen..det ser ju ut att gå riktigt bra !!
Såå fint du har det..och nu vill man ju får en liten titt i din lilla butik !!
Vad glad jag blir när du nämner mig !!Tack snälla du..
Kram Anette