fredag 1 juni 2012

Regn och trender

_

Ja, jag är knäpp! Tycker faktiskt att en helg med regn ska bli helt ok :) Är det fint väder ska man njuta, umgås, åka båt, bada, dricka vin osv... Får inte ett skvatt gjort hemma med andra ord! Vi har fortfarande en hel del som ska stuvas undan efter vattenskada i förrådet t ex. Så nu jäklar!

-



 -

På tal om regn.... Snacka om att trenderna svänger... I morse i Stockholms tunnelbana såg jag fler gummistövlar än jag gjort i hela mitt liv sammanlagt tror jag :) Då inkluderar jag scoutläger bl a....! Jag har svaga minnen av mitt skotskrutiga galonställ, komplett med vantar och sydväst, som jag blev utstyrd i när jag skulle till parkleken och det råkade regna (sent 60-tal). Senare var det på gränsen till inbördeskrig när mamma tyckte att det var läge för i mitt tycke otroligt fula och pinsamma regnkläder (se bilder ovan) till skolan! Aldrig! Och till och med paraply var ju hur pinsamt som helst, då blev man hellre dyngsur :) Ett tag var det dock ok med seglarstövlar om man hissade upp de långa och jättevida jeansbenen på flärpen där bak :)))

-

 
-

Nu skulle jag inte tacka nej till regnkappan från Didriksson och stövlarna från Hunter ovan! De ligger dock långt ner på min prioriteringslista... Har just insett att jag låtit min garderob förfalla något förskräckligt de senaste åren, och nu när den ska uppdateras har jag knappt en aning om vad jag vill ha. Hittade faktiskt en klänning igår som jag inte såg ut som ett skåp i, till min älskade Kvasthuldas bröllop. Lite för prydlig för min smak kanske, men är det högtidligt så är det :) På det viset är jag hopplöst gammeldags, vill gärna klä mig rätt för tillfället så att säga... Ha det bra i regnet! Kramar, Tina

-

8 kommentarer:

Anki sa...

Usch vilka hemska minnen du drar igång nu, haha...minns det som igår, skammen att bli utstyrd i dessa attiraljer!
Idag skulle jag inte heller tacka nej till den snygga regnjackan och stövlarna...men är som du hopplös med kläder, rensar så det blir inget kvar! Ah sommartider kan man väl gå in the nude, fniss...

Ha en fin helg, här ska oxå röjas!
Kramen!

fia sa...

J detta stämmer nog för när jag va till affären i går så gick nästan alla med gummistövlar av någe slag.
En del riktigt snygga.

Annes vita rum sa...

Jaa dom där gamla seglarstövlarna minns man... nu finns det ju verkligen snygga regnkläder att köpa, men kanske inget man prioriterar, hur kul är det att köpa regnkläder? nej, nu hoppas vi på sol och sandaler.... ;) ha en fin helg/kram/Anne

Rose Garden Malevik sa...

Hej Tina
hehe,,,,,,,ja så de allt......lite dåligt väder e skönt ibland.....
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y
S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Hannis sa...

Jag tycker också att det har varit skönt med regn!
När man står och river i flyttkartonger så gör det ingenting.

Och visst har det blivit en trend med gummistövlar.
Och fjällräven, som jag avskydde som barn. Nu vill jag ha en sån jacka.
Lustigt hur det kan svänga=))

Kram Hannis

Anki sa...

Tack söta du!

Ha en finfin dag & kramen!

LOPPISLIV sa...

Ja ibland känns det ok med lite regn, för då kan man kan sitta och kura inomhus med gott samvete :-) Och med fina regnkläder känns det lite bättre att vara ute också i ur och skur. Kraaaam Paula

Nimzo sa...

Allt var inte bätrre förr ;-) Skämt och sido så har ju ni tjejer massa snygga regnkläder och gummistövlar att välja på. Med mycket färg som livar upp och gör en glad. Är avundsjuk.
Men köp Hunter från England, countryattire.com är bra. Gratis frakt och ca 60% av priset i sverige.
Jag hade inte haft något emot att gått i röda gummistövlar och sydväst :-)