tisdag 19 juni 2012

Bröllop och blomster!

-

Nu har jag gift bort 'Söstra Mi', min barndomsvän Kvast-Hulda :) Det blev så lyckat och luften var fylld av kärlek, både mellan brud och brudgum, och alla vi andra som känt varandra så länge och tyckte att det var så roligt att ses igen, en del efter många år! Jag ägnade eftermiddagen i fredags åt att arrangera lite blomster och blad för att göra festtältet så fint som möjligt. Uppsättningen ni ser ovan är den största som stod i mitten av långbordet. Jag köpte oasis, krukan ovan var lite oval så där gick ett helt block ner. Sen gick jag på Hötorget med en hink och plockade på mig lite rosa pioner, vita lejongap och brudslöja. Efter tågresa till Västerås, plockade jag och bruden en massa lupiner utanför stan. Vi växte upp i ett litet villasamhälle utanför Västerås som heter Hökåsen. Del av namnet beror på just grusåsen som sträcker sig längs med samhället. Där trivs lupiner. Jag har aldrig sett sådana mängder någon annanstans! Min mamma sköter gården där hon bor och bidrog med prästkragar. Resten knyckte jag i brudens föräldrars trädgård, där bröllopet skulle vara. Det blev några kvistar löjtnantshjärta, blad från Hosta och gulvita rosor från några jättegamla buskage. Jag och även brudparet blev så nöjda med resultatet :)

-


-

Några björkar hämtades för att bilda en båge för själva ceremonin ute i trädgården, och jag bad att få en egen björk med detta projekt i åtanke. Hjärtat blev lite sladdrigt på grund av många korta grenar, så när det hängdes upp blev det inte helt jämnt i formen, men so what! Det blev i alla fall en prydnad bakom "högsätet" som bestod av en gammal trädgårdssoffa med ett täcke över :)

-


-

Med lite pynt blir även ett tält riktigt tjusigt! Tyckte vi i alla fall :) Kram, Tina

-

4 kommentarer:

Anki sa...

Supermysigt, det där gjorde du bra!
Å vad fint med soffan och hjärtat, skit samma om det inte är perfekt!

Ha en fin dag!
Kram kram!

Hannis sa...

Ser härligt ut!
Och personligt dessutom.
Lät som en mysig dag i kärlekens tecken.

Kram och fin midsommar/Hannis

Anki sa...

Men vad mycket fint du har! Å tack för tipset om svart, ska fundera på det faktiskt!

Önskar dig en fin helg!
Kra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du inte bloggat på ett tag, tittar in och tackar för kommentaren.
Kramar
AnnaMaria