fredag 15 juni 2012

Lugnande pyssel...



-
Nu försvann jag lite igen... Det har varit några jobbiga veckor med att avliva gammal älskad katt, ta tag i vård av gamla föräldrar och annat som måste göras men tar mycket kraft och är lite sorgligt. Hemma har jag helt struntat i att hålla ordning, utan istället ägnat mig åt lite lugnande pyssel för att skingra tankarna.

-


-

Jag började med att sy några tygkassar modell plastkasse. De blev väl inte så himla roliga och inte var de roliga att sy heller... Googlade runt lite och fastnade för en modell som tydligen är en klassiker bland sy-bloggar: Knåpmoderns dagiskasse. Den var väldigt enkel och kul att göra! Det blev ett helt gäng på raken, de första gav jag bort till mamma, grannen och grannens dotter utan att fota dem först. Jag hade en stor bit denimtyg som är stadigt och bra, så jag klippte upp hela till dagiskassar. En ser ni här, några är redan borta som sagt, och några väntar på att bli färdiga. Nu i helgen blir det bröllop, fantastiskt roligt! Kram, Tina
-

1 kommentar:

Hannis sa...

Jobbigt med avlivning!
Och allt annat också.
På något sätt så kommer alltid allt på en gång...

Rolle(hunden) är en korsning mellan samojed och golden. En översnäll sak=))

Vilka praktiska väskor!!
Skulle jag behöva göra mig en.

Kram Hannis