fredag 9 april 2010

Tankar

---
Gult är då inte fult så här års i alla fall! Finns det något som gör en gladare än den här lilla oansenliga växten? (som dessutom är ett läskigt ogräs senare)... Annars är det inte mycket som är så kul just nu. Febern håller i sig, och har den här veckan legat runt 38 igen. Jag blir tokig snart! Allt har de kollat, antibiotikan jag fick hjälpte inte så det var nog ingen urinvägsinfektion.
---
Tyvärr känner jag mig alltid som om det är fel på mig när jag är sjuk, trots att jag inte kan rå för det. Har alltid en känsla av att jag kanske är klenare än andra, känner efter för mycket, ger upp för lätt. Lite är det ju så att den som går till jobbet oavsett skick är duktig... Just nu går det bara inte, jag bara sover och försöker peppa upp mig själv, vilket är svårt när man inte ser något slut på eländet. Inget är ju kul, när man inte vet hur man mår ens imorgon. Londonresan vi bokat i maj fasar jag nästan för nu. Hur ska det gå? Vill ju inte förstöra den för alla andra.
---
Känner ni någon som ofta är sjuk, så försök visa medkänsla även när det blir jobbigt för er. Det finns inget värre än att bli ifrågasatt, eller att ingen säger något alls. Folk som aldrig är sjuka själva har ibland väldigt liten förståelse för de som är det ofta. Jag minns när jag jobbat några år kanske, att vi hade en medarbetare som vi kallade för "sjuka barn". Då hade vi egna rum och det stod ofta det bredvid hennes dörr... Nu skäms jag bara vid tanken, även om jag är klokare nu.
---
Fy vilket trist inlägg det här blev.... Just nu läser jag inte ens bloggar, eftersom jag inte ens orkar se allt fint ni gjort när jag inte orkar något. Förhoppningsvis känns det bättre en annan dag snart. Och jag vet att alla ni andra också har jobbiga saker som inte alltid framgår av bloggen. Hade ju bestämt mig för att ha en positiv blogg, men men..... Kram, Tina
---

7 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Man får vara sjuk och ynklig! Jag är kroniskt sjuk och har mycket lätt för att dra på mig förkylningar, förstår dig när du säger att man ska vara duktig och jobba ändå. Det gjorde jag men det får jag betala nu när jag inte kan jobba alls. Så var du hemma tills du känner att du orkar, det betalar sig i längden. Man måste inte vara bara positiv i bloggen, ingen är "Stålkvinna eller Stålman".
Hoppas att du snart mår bättre och resan blir nog bra ska du se, jag håller fingrar och tår.
Kram Yvonne

Kristin sa...

Hej Tina!!! Stackare dig! Jag hoppas verkligen du blir bättre snart! Det är verkligen inte kul att gå omkring och känna sig risig. jag härdar nog ut ett tag, men sedan kan jag bara få nog en dag och då rasar jag både i humör och annat och känner mig ynklig, jättekrasslig och som världens sämsat människa. Nu är det ju inte så - så tänk inte på att du "är sjuk jämt". Så är det inte!

Jag skickar många krya på dig kramar i alla fall!!!!

/Kristin

PS: Snart börjar väl bakluckeloppisarna, eller????

Sfinxen46 sa...

Hej!Klart man får vara sjuk! Och även tycka lite synd om sig själv;) Det är så tråkigt att det blivit så att människor inte stannar hemma när de är sjuka. Hur det har blivit. Alla säger, jag med sa, att jag har inte råd att vara sjuk. Men en dag fick jag erfara att ibland måste man bara det, när jag bröt foten 2 veckor före jul. Var hemma i två månader och är ännu inte helt återställd men måste jobba på grund av ekonomin. Som tur är så smittar det inte. Men min plånbok, klarade inte två månaders sjukskrivning. Visst är det konstigt att man inte ska ha råd att vara sjuk? Var du sjuk med gott samvete, annars tar det längre tid att bli frisk. Tänk enbart på dig själv och gör bara det du känner för, absolut inget annat. Sov mycket för det är läkande och drick mycket vatten;)
Krya på dig och tänk på att våren snart är här. Det har du ju bildbevis på.
Kram

Marlene ♥ sa...

Nu har jag spart en bild på datorn som inspiration. Den lilla korgen på din altan med flaskorna i. Ser under en korg med paket. Blir till att pyssla iorgon. Skall lusläsa din blogg nu ikväll. Älskar att hitta nytt fint so jag kan göra själv här hemma.

Idag har jagh gjort i ordning loftgången så nu kan mna sitta där. Vill bara ja lite med shabby chic så letar lite fint på internet och så hittade jag din blogg när jag sökte på butiken kammeren västerås (so i övrigt inte har någobn hersida)

i din högra spalt har du STATESTIK. Vill också ha en sån men hittar ingen. kan du vara så snäll och ge ig htmlkoden?
Visst är det bara att "lägg till gadget" sen? Men vad väljer man där i listan?

Marlene

Hannis sa...

Men du, vad jobbigt!
Förstår så väl att det blir slitigt på alla sätt och att du börjar ifrågasätta dig själv fast du inte ska behöva det!
Jag hoppas att dom ska hitta "felet" och fixa det så du får känna dig frisk och må bra!

Och om människor inte har förståelse så är det ett problem som dom bär.
Brist på empati är något som visar det sämre hos människan så ta inte åt dig av ev såna!

Jag ska hålla tummarna stenhårt för dig!
Kram Hannis

Marlene ♥ sa...

Min mail är marlenezufic@hotmail.com

4Sitter här och testar decoupage på glasburkar. Vita servetter och bilder jag sjrivit ut från datorn. Lite spetsband. Första gången jag gör detta, köpte "liet idag på panduro och frågade hur man gick till väga.
Måste få säga att jag var grym på det här. Blir ju riktigt proffsigt.

Anki sa...

Hej vännen!
Men fy vad jobbigt, det låter jäkla besvärligt det där! Jag går med mina ögonproblem så jag vet hur det är! Å när det blir så där lngdraget och man inte vet vad det är för fel, ja då känns det jäkla hopplöst! Jag hoppas du kryar på dig fort iaf, och bry dig inte om vad andra säger...det är oftast bara skitprat från nån som inte vet bättre!

Sköt om dig gumman!
Kramisen!