fredag 30 april 2010

Tacksamhet

---
En bra sak som jag tagit till mig från Oprah, är att skriva en tacksamhetsdagbok. Varje kväll summerar jag några saker som jag är tacksam för, samt några saker som jag gjort bra under dagen. Ibland blir det kanske bara att jag lagat middag och kört en tvättmaskin, men allt är bättre än inget :) Saker att vara tacksam för när man bor i Sverige är inte så svårt, men mycket tar vi för givet... Nu har jag knåpat ihop lite pynt på några anteckningsböcker, som kanske kan bli tacksamhetsdagböcker hos någon annan?
---
---
Totalkaos på matsalsbordet (som oftast när jag pysslar)! Ibland går det jättebra att få ihop sakerna, ibland sliter jag mitt hår....
---
---
Igår var jag hos min kiropraktor som verkligen är toppen! Alla som skäller på sådana kan slänga sig i väggen, jag ger aldrig upp min! Förutom att ha sju års utbildning, är han allmänt klok och ser alltid till helheten vilket vanliga läkare har lite svårt för fortfarande tycker jag. Nu fick jag lite skäll för att jag inte kommit dit tidigare :) Även om han inte kan få bort febern, kan han lösa upp spänningar som jag dragit på mig under den här perioden. Nu var hela jag en stor knut så klart...
Lite kunde han få loss, men vi får fortsätta till veckan. Fick order att suga i mig dagsljus så mycket jag kan, samt äta bra saker. Därav dagens fruktsallad med keso och valnötter till lunch! Det blir en lugn Valborg här, med förhoppningsvis halvhyfsat väder. Ha det så bra ni andra med! Kram, Tina
---

4 kommentarer:

Sfinxen46 sa...

Vilken vacker bok och tanke:) Har hört att man borde ha en sån. Dina var ju extra vackra. Kanske går det lättare då att skriva vad man är tacksam för? Ja jag tror det. Kiropraktorer har jag nyttjat många under åren och alltid blvit lika överraskande glad, när det fungerat. Så den kunskapen borde man värna om.
Ha en bra Valborg Du med. Jag jobbar hela helgen, men tycker det är trevligt att jobba stora helger.
Kram

Huset vid ån sa...

Vilka kloka ord från dig...Jättefin bok! Jag gör tummen upp för kiropratiker! Jag har själv fibromyalgi och får oftast gå till kiropraktiker som hjälper mig med mina muskelfästen! Hoppas att du känner dig piggare! Kram Therese

Helena Dovier sa...

Vilken bra idé med en tacksamhetsdagbok! Jag försöker att tänka ofta på det som jag är tacksam över, men att även tänka på det som man har gjort bra under dagen vore nog en bra grej för mig.

Kiropraktorer är guld värda, tycker jag. Tidigare har jag utan att tveka tagit mina hundar till kiropraktorer när de har behövt det, men inte haft guts nog att själv få behandlingar. Men alldeles nyligen har jag varit där och fått två behandlingar, så jag är lite stolt att jag vågade :-). Och det var ju inte alls otäckt (fast så hade jag inga akuta besvär heller...).

Hoppas att dina besök hos kiropraktorn hjälper dig och att du snart blir av med febern. Man har ju visserligen inget annat val än att stå ut med det som drabbar en, men att ha feber så länge som du har haft nu skulle defintivt ha varit väldigt knäckande för mig. Så jag beundrar dig verkligen för att du håller humöret uppe och pysslar och grejar!

Kram från Helena

Helena Dovier sa...

Hej Tina! Hur är det med dig nu? Blir lite orolig eftersom du inte har uppdaterat på länge... Kram från Helena