fredag 23 oktober 2009

Virkat värre!

---
Visst är de vackra! De här vantarna ska jag ge mig på att virka åt mig själv. Det var därför jag var på Sticka sist och köpte garn. Det var tunnare än jag hade trott, så det blir nog inte några supervarma vantar Jag hamnade för ett tag sedan på Garnstudions hemsida genom flitigt blogg-hoppande, och hittade så mycket fint där! Jag tycker inte om att sticka, men däremot att virka. Förut har det inte funnits så mycket mönster, mer än dukar i mängder... Nu kan man virka allt! Inklusive flera bikinis, vilket ALDRIG kommer att bli aktuellt för min del :)
---
---
De här tossorna är jag också sugen på att sno ihop.... Inte för att jag är så frusen av mig, utan enbart för att de är så fina ... Igår var jag på pub med gamla jobbarkompisar, och skrattade så att jag har träningsvärk idag :) Vad härligt det är :) Ikväll åker jag till min kära Kvast-Hulda i Västerås som jag inte träffat på jättelänge, så det blir nog mer träning.... Ha en skön helg! Kram, Tina

---

11 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

De vantarna virkade jag förra året! Och de är inte så supervarma.. hihi det blåser rakti igenom dom! Men söta är dom!
Kram
Marie

sara på hedepipan sa...

Vilka underbara vantar, önskar jag kunde lära mig virka och sticka men det fastnar inte.
Första gången jag är här men kommer igen mycket fint.
kram sara

Anki sa...

Härligt med virkade vantar! Å dom tossorna tittade jag oxå på, dom ser väldigt mysiga ut!

Ha en mysig helg!
Kramis!

SKOOGSTROLLET sa...

Vad fina dina saker blir med franska ord på. Även jag gillade vantarna. Kanske går de att "klä" för att bli varmare. De är ju vackra utanpå ändå.

Ja du, det där med att lyckas ta en sak i taget det har ju jag också svårt för. Det är bäst att inte räkna alla projekt som är påbörjade eller pågår, men visst är det underbart när något blir klart.

Ann-Catrin sa...

Tänk jag är allt lite sugen att börja sticka lite.. var bra länge sedan alltså!

Min mamma virkade t om bikoni till mig när jag var liten hihi... den var inte så rolig att bara med kommer jag ihåg..

ha det så mysigt i Västerås!!
'
kram på dig
A-C

Compact Garden sa...

Visst är det kul att pyssla när det finns så fina mönster..
Ha en riktigt skön dag /Anne

Elin sa...

Hej,
och så kul att du hittade in till min sida... Och tack för att du delade med dig utav din fina historia om hur du hamnade där... Instant rust låter ju jätte spännande... blir lite sugen själv på att testa... det har jag inte tidigare... Vilken fin sida du har... och vantarna var ju så fina... de tycker jag absolut att du ska virka till dig själv...

Ha en super skön vecka...
Många kramar
Elin

Nanna sa...

Hejsan!
Om man virkar större än vad man vill ha och sedan kör dem lite för varmt i tvätten kanske de blir lite tätare, min kompis gjorde så med ett par socke-tossar.
Ha det - och lycka till!
NT

Inspiration i vitt sa...

Jag trodde väl aldrig att jag skulle gilla virkade saker så mycket som jag nu gör. Ojoj så fina de sockorna var och vantarna skulle jag mer än gärna vilja ha.
Kram på dig/Ingela.

Elin sa...

Ja så fort du testat rapid rust... berätta järna om hur det fungerade... verkar så spännande... de som har hus och trädgård kan ju låta saker ligga ute så att de blir rostiga... men om detta medel fungerar så skulle det vara så kul...

Många kramar
Elin

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Oj vad fina handskar och tossor! Perfekt sysselsättning under vintern! Vad fina texter du lägger på sakerna!

Kram Elin