torsdag 29 maj 2008

Ordningen återställd!

Tjoho! Nu har vi dator som funkar igen, och jag fick tillbaka min mobil! Jag hade redan gett upp hoppet när jag fick ett kort från hittegodsavdelningen på SL. Tänk att det finns ärliga människor som bryr sig tillräckligt för att lämna in den! Dessutom fanns alla telefonnummer kvar i telefonen, trots nytt sim-kort. Nu är jag alltså på banan igen, teknikmässigt.
Ovan en kudde till, med påsydd duk från Tradera. Det är Claes Ohlsson-duken som fick vara med som kuddtyg igen :) Nu ska jag förhoppningsvis få klart en hel del saker under helgen. Jag har nämligen fått förstärkning! Inte med personal utan redskap.... Min make är lika förtjust i verktyg, som jag är i pynt! Därför har vi sedan ett tag en kompressor, som inte direkt gått varm ... Nu införskaffades en färgspruta till denna. Provade lite igår, och det blir precis som sprayfärg, fast man kan använda vilken färg man vill. Kanon på snirkliga detaljer samt korgar mm! Ska testa mer i helgen, för att få rätt sprut = snabbast resultat :) Det går åt otroligt lite färg till ett lager, och det rinner inte om man inte vrålsprutar på ett ställe länge. Dessutom torkar det på en gång eftersom varje lager blir så tunt. Sprayfärg är ju tyvärr lite dyrt i längden, den billigaste jag hittat är på Biltema om ni inte provat.
Ikväll ska jag på kick-off med ett projekt på jobbet. Vi ska laga en trerätters avancerad middag under ledning av en kock, samt naturligtvis äta den sen! Jag ska försöka komma ihåg att ta något kort på härligheten, förutsatt att det inte ser ut som pölsa när vi är klara!
Kram i solen, Tina

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Vilken toppen idé med duken så snyggt det blev!!!!!!

HA´det så gott i helgen!
MiaMaria

Millas hem sa...

Jättesöt kudde...och härlig låda med pelargoner!
Kram Camilla

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vilka fina kuddar du sytt.Vad duktig du är. Vad skönt att allt tekniska saker funkar, man blir lite beroende.
Ha det så bra i sommarvärmen och många hälsningar från Kerstin