torsdag 22 maj 2008

Litet lunchinlägg...

Nu stod jag inte ut längre.... Jag är tvungen att göra ett litet inlägg på jobbet under lunchen! Så trist jag har det utan dator hemma, och inte har jag fixat ny telefon heller. Min förstfödda fyllde 20 igår, så det finns viktigare saker att fixa nu :) Här är i alla fall lite småsaker jag målat på sistone. De kommer alla från en loppis i närheten som jag fick gå och rota i en kväll helt på egen hand. Nu har jag inga före-bilder eftersom det tar för lång tid för mig bara att få till hyfsade bilder på något över huvud taget.... Vanlig tråkig träback blev kanon i vitt.

Likaledes tråkig furu-tunna blev också riktigt fin i vitt, med pelargon i!

Det här bokstället, eller vad man nu ska kalla det, var obeskrivligt trist i lackad ek eller liknande. Jag tror att vi hade sådana i skolan när jag var liten. Eller i kyrkor kanske för psalmböcker? Böckerna kan ju så klart stå på andra ledden, men de här var så stora. Jag har redan sålt den till en mamma med småbarn. Annars kunde man ju haft kokböcker i den, om man har bänkyta nog.

Den här kudden har jag sytt av en duk jag köpte på Tradera, plus lite handvirkad spets som mamma hade över. Det var riktigt kul att pussla ihop den, så att de slitna bitarna inte kom med. Eftersom monogrammet satt i ena hörnet, blev ju mittenbitens form given. På baksidan är det vanlig omlottmodell.

Jag har så mycket som jag håller på att måla som aldrig känns riktigt klart, det är lite tråkigt. Antingen har det runnit någonstans, eller så måste det slipas på en låda/dörr/kant för att de ska gå igen, eller så ..... Ni förstår säkert! Jag är världens bästa på att starta nya projekt, men sen blir jag urless när de drar ut på tiden. Nåja, nu när man kan slabba/slipa ute är det i alla fall så mycket lättare! Kram, Tina

16 kommentarer:

Nettan sa...

Så fina saker du målat & fixat till !
En sådan tunna höll jag i igår, men ångrar mig nu att jag inte köpte den, nu när jag så din =0(.
Kudden du sytt var ju superfin.
Ha det gott...
Kram Nettan

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina saker du visar, vad du kan !!
Och den där kudden,den gillar jag skarpt...
Där tog du mig på bar gärning..hii..hii..allt skräp slänger jag under skynket i tvättstugan ,
men det säger vi inte åt någon ;)
Kram Anette

Jessika sa...

Hej på dig!
Vad duktig du är på att sy, kudden blev jätte bra.

Sakerna blev ju fina vita som vanligt. Hyllan gillade jag jätte mycket.

Ja, en starter är jag också, det är alltid slut tampen som är så innerligt jobbig ibland.

Skall hålla mig lugn men lyckas inte så bra, undrar nästan om jag är ett "bokstavsbarn" :).

Skall du på bloggträffen på Rosendals trädgård på söndagen?

Själv skall jag vila upp mig efter en 40 års fest som min man och jag skall ha på lördagen.

Hej svejs!

Anonym sa...

Så mycket fint du fixar till, och vad kul när man kan tjäna på det, som med din spånkorg.

Jag har en sån där trälåda som du visar, någonstans! måste bara hitta den så blir oxå snart vit,

KramPernilla

MiaMaria sa...

Hej!

Men så mycket vackert du visar idag...vitt är bara så vackert!
Och kudden är jättefin!!!!!

Ha´en bra morgondag!
MiaMaria

Vardagslycka sa...

Kudden är helt underbar! Och allt det andra blir som nytt med lite vitfärg, tunnan med pelargonen i ser ljuvlig ut!
Jag är också duktig på att starta projekt men det är inte alltid alla blir färdiga... i alla fall inte på en gång.
Ha nu en riktigt skön helg!
Kram, Carina

Sött och sunt sa...

Åh vilka fina saker, visst blir det toppen med lite vit färg! Jag tycker verkligen träbacken är fin...har ju 2 liknande själv hihi. Nu är de fyllda med smultronplantor och citronmeliss och annat mumsigt!

Ha en skön helg!

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!

Tänk vad lite färg kan göra!
Jag startar också upp projekt hellre än avslutar dom. Och eftersom jag är så´n så är jag glad om det bara blir klart och bryr mig inte så mycket om det runnit lite färg eller så... Om jag ville kunde jag ju ordnat det - men det vill jag INTE! :)
Ha det så bra!
Kram Annika

Karin Krut sa...

Hej där! Bättre sent än aldrig, var tvungen att bläddra tillbaka och titta på din fina sopstol. Den blev kanon, jag är också väldigt för artistisk frihet hehe..
Ha en skön söndag
Kram Karin

C De-sign sa...

Så mycket fint du visar...ler lite åt vad du skriver...känner igen mig, med en massa oavslutade projekt... MEN allt fint du visar här blev ju klart... man måste se det också!!! Kudden är ju bara helt underbar! Duktig du är!
Kram fr C

Ann-Catrin sa...

Godmorgon!

oj så mcket härligt du har målat.. tänk vilken underbar färg vitt är.. simsalabim så har du fått så vackra saker!!

kram på dig A-C

Sött och sunt sa...

Hejsan! Jo jag har fodrat mina lådor med svarta sopsäckar som jag skar isär för kunna forma dem bättre. Jag ska visa bättre bilder på dem när det som finns i dem nu har vuxit till sog lite mer :)

Mvh Sofia

Dicksonska våningen sa...

Ja, ska man sälja det man målar om så får det ju vara lite noggrannare. Tänk vad svårt det är att ändra på sig själv så att man lär sig att inte ta för mycket färg osv... :)
Tack för tipset om husägande! Jag tänker mycket på att vi inte ska bli ett sådan´t par som drunknar i vårt husrenoverande. Även om ett hus betyder mycket och blir en stor del i livet så är ju ändå kärleken viktigast.
Ha det så bra!
Kram Annika

Stina sa...

Vad du är duktig alltså. Kan en massa du...Puss

Lilla Blanka sa...

Hej Tina!

Ja vad fint det blev när du vitmålat!

Jättesöt bild på bokstället också..somrigt och härligt!

Kram
Mia

Hela rubbet sa...

hej va gulligt bokställ och fin kudde i vitt med broderiet