tisdag 19 februari 2013

Ny kollega!

 
-
 
Jag har döpt min nya kollega till Dolly! Hon är lite docklik, har en fantastisk figur, men är inte så smart :) Vi möttes på Åhléns, och eftersom jag behövde en assistent fick hon följa med hem...
 
-
 


-
 
Första jobbet klarade hon galant, att modella halsdukar jag stickat på min stickring under vintern! Då var det värre för fotografen :) När vi förflyttat oss ut på altanen gick det bättre att få fram färger och detaljer. Eftersom jag inte klarar av att ha ull på mig (kliar mig fördärvad) stickar jag helst i akryl, och det här garnet är såå skönt! Lite bouclé med silkig yta och tungt härligt fall. Titta in i boden om ni skulle vara intresserade, jag säljer ut hela lagret :) Många har jag gett bort redan till bekantskapskretsen. Kram, Tina
 
-

3 kommentarer:

Hannis sa...

Snygg assistent och sjal!
Jag tycker översta bilden är skitsnygg rent ut sagt!
Gillar det där med ljuset jag=))

Kram Hannis

Anki sa...

Blogger bråkar med mig, men jag provar väl igen:)

Jag har oxå en mindre begåvad kollega, men hon duger som klädhängare, haha!
Å halsdukarna, så fina så dom säljer du i ett nafs!

Jo, jag släpar väl runt tills grannarna under säger nåt:)...dom är ju äldre så dom kanske inte hör...eller jag kan ju intala mig det iaf, haha!

Ha en bra dag vännen!
Kramen!

idémakeriet sa...

O vilken fin dam du har köpt.
Hon kommer nog bra överens med dig men var nu inte för sträng för henne att hon ska jobba jämnt:)
Sjalen blev jätte fint, gillar den sorten av sjalen.
Ha det gott.
Varm kram Gerda